B2B-yritysten, julkisten organisaatioiden ja kolmannen sektorin viestintään ja markkinointiin erikoistunut Valve on aloittanut yhteistyön Instrumentariumin tiedesäätiön kanssa.

Instrumentariumin tiedesäätiö edistää lääketieteen sekä teknisten ja luonnontieteiden laitteisiin ja menetelmiin liittyvää tutkimusta Suomessa. Se jakaa tavallisesti vuosittain 700 000 – 1 000 000 euroa apurahoja.

Instrumentarium-yhtiö sai alkunsa vuonna 1900 Suomalaisen Lääkäriseura Duodecimin perustajan Matti Äyräpään aloitteesta.

Säätiö viettää tänä vuonna 50-vuotisjuhlavuottaan, minkä kunniaksi säätiö haluaa nostaa esiin suomalaista huippututkimusta lääketieteen alalla.

Juhlavuoden kunniaksi säätiö myös jakaa tutkimusapurahoja peräti kaksi miljoonaa euroa.

Instrumentariumin tiedesäätiön asiamies Markku Lämsä toteaa säätiön pyrkineen jo puolen vuosisadan ajan edistämään lääketieteen kehitystä. Juhlavuotena säätiö panostaa myös tunnettuuden kasvattamiseen.

“Haluamme, että toimintamme tunnetaan laajasti niin tiedeyhteisön, opiskelijoiden kuin laajan yleisönkin keskuudessa.”

”Uskomme, että yhteistyöllä Valveen kanssa saamme lisää näkyvyyttä niin toiminnallemme, tutkimukselle kuin tutkimuksen tekijöillekin”, Lämsä toteaa tiedotteessa.

Valveen viestintäjohtaja Kirsi Nurmi kertoo yrityksen olevan ylpeä siitä, että Instrumentariumin tiedesäätiö valitsi juuri Valveen markkinointiviestinnän kumppanikseen.

“Elämme juuri nyt hyvin poikkeuksellista aikaa, ja lääketieteellisen ja luonnontieteellisen tutkimuksen merkitys on entistäkin tärkeämpää yhteiskunnan hyvinvoinnin turvaamiseksi. Kolmannella sektorilla on tässä merkittävä rooli”, sanoo Nurmi.

Valve on osa Valve Groupia, johon kuuluvat markkinointi- ja viestintätoimisto Valveen lisäksi liikkuvan kuvan suunnitteluun ja tuotantoon erikoistunut Valve Motion, virtuaalisen ja kokemuksellisen internetin sovellus- ja sisältöpalveluita tuottava Wakeone sekä konsernin osakkuusyhtiöt, mainostoimisto Folk Finland, Mediatehdas Dakar ja tuote- ja palvelukonseptien testauksen digitalisoiva Oppobot.