Markkinoinnin palvelutalo Fonecta on nimittänyt uudeksi kehitysjohtajakseen ja johtoryhmänsä jäseneksi kauppatieteiden maisteri Elina Teräsvirran , 39. Hän johtaa Fonectan palveluiden liiketoiminnan kehittämistä ja aloitti tehtävässään 1. syyskuuta.

Teräsvirta on työskennellyt Fonectalla vuodesta 2016, viimeksi mainonnan palveluiden kehityksestä vastaavana johtajana. Ennen Fonectalle siirtymistään hän työskenteli Sanoma-konsernissa markkinoinnin ja liiketoiminnan kehityksen tehtävissä vuosina 2005–2016.

Työssään Teräsvirta on nähnyt käytännössä, että asiakkaat ovat hämillään digitaalisen markkinoinnin muutosvauhdin ja loputtomien mahdollisuuksien edessä.

”Viesti asiakkailta meille on se, että he tarvitsevat apua. Teknologioiden kehityksessä ehtii kuukaudessakin tapahtua paljon. Tässä maailmassa yritykset haluavat selkiyttäjän, näkemyksellisen ja sitoutuneen kumppanin, joka toimii tulkkina kolmikirjaimisten teknologialyhenteiden ja asiakkaan todellisuuden välissä ja osaa kääntää ne asiakkaan liiketoimintaa tukeviksi kokonaisuuksiksi”, Teräsvirta sanoo tiedotteessa.

”Tarvitsemme kumppaneita ja verkostoja"

Teräsvirta pitää Fonectan vahvuutena suomalaisyritysten syvällistä tuntemista ja pitkää kokemusta digitaalisen markkinoinnin alalla.

”Reilun vuosikymmenen kokemus tuo meille varmuutta ja perspektiiviä. Fonecta on vahvasti läsnä valtakunnallisesti ja kuulemme joka päivä, millaisia markkinoinnin kipukohtia kaikenkokoiset suomalaisyritykset arjessaan kohtaavat.”

Teräsvirran mukaan yksikään Fonectan kaltainen yritys ei kuitenkaan pärjää muuttuvassa maailmassa yksin.”Tarvitsemme kumppaneita ja verkostoja, jotta meillä on aina tuorein tieto siitä, mitä uusia mahdollisuuksia suomalaisyritysten kannattaisi hyödyntää markkinoinnissaan. Kansainväliset ja paikalliset kumppanuudet ovatkin yksi strategiamme kulmakivistä”, Teräsvirta sanoo.

Fonectan toimitusjohtaja Mari Eklund sanoo, että nimityksen avulla Fonecta syventää asiakkaidensa markkinointitarpeiden ymmärrystä entisestään.

”Elina tuo johtoryhmäämme vahvaa osaamista palveluiden tuotteistamisesta ja tehokkaiden ratkaisujen kehittämisestä asiakkaiden liiketoiminnan näkökulmasta", Eklund sanoo tiedotteessa.

Fonectan kehitysjohtajana aiemmin toiminut Tommi Eklund siirtyy toisen yhtiön palvelukseen.

Digitaalisen markkinoinnin palvelutalo Fonecta on muun muassa Suomen suurin kotisivujen tuottaja sekä ainoa LinkedIn Marketing Solutions in virallinen kumppani Suomessa. Fonecta palvelee 36 000:ta yritysasiakasta ympäri Suomen, ja sen liikevaihto vuonna 2018 oli 106 miljoonaa euroa.