Palkinnot

Laura Kukkonen 16.4. 13:36 päivitetty 17.4. 08:03

Elisa ja Kalevala Koru kisaavat New York Festivalsin palkinnoista

Kalevala Koru
Kesyttämätön-kampanjafilmillä kuvataan eri-ikäisiä ja erinäköisiä naisia. Kalevala Koru syntyi 1930-luvulla vahvojen suomalaisten naisten ryhtyessä valmistamaan koruja varojenkeruuta varten.

Bob the Robotin ja Ivalon työt pääsivät mainoskisan finaaliin.

Suomi on huomioitu mainosfestivaali New York Festivalsin Advertising Awards -kilpailussa kahdella finaalipaikalla.

Finaaliin pääsivät Kalevala Korun ja Elisan mainosfilmit. Kalevala Koru kisaa Filmi-sarjassa ja Elisan filmi pääsi finaaliin Film Craft -sarjassa.

Elisa kisaa finaalissa Stay Connected -filmillään, joka on nähty Suomessa nimellä Pidetään yhtä. Mainonnan eettinen neuvosto antoi Elisalle kampanjasta huomautuksen.

Elisan työn on jättänyt kilpailuun sen suunnitellut Bob the Robot. Kampanjassa oli mukana myös mainostoimisto Wörks. Filmin tuotannosta vastaa Directors Guild.

Palkinnosta taistelee myös Kalevala Korun 80-vuotisjuhlavuoden kampanjafilmi Untamed Beauty, eli Kesyttämätön.

Kalevala Korun kumppaneina kampanjassa ovat mainostoimisto Ivalo Creative Agency, joka ilmoitti työn kisaan, ja tuotantotoimisto Mjölk. Filmin ohjasi Viivi Huuska.

Palkittavat työt julkistetaan 17. toukokuuta The 2018 New York Show -gaalassa.

Artikkelia muokattu 17.4.2018 kello 8.02. Täsmennetty filmien kisasarjat.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Sosiaalinen media

24.04.2018 17:31

Facebook pyytää pian hyväksymään uudet käyttöehdot – Tivi: Yhteen kohtaan tulee kiinnittää erityishuomiota

Facebook joutui keväällä melkoiseen pyöritykseen, kun ilmeni että palvelusta kerättyjä tietoja oli käytetty hämärän data-analytiikkafirman työkalun rakentamiseen. Kymmenien miljoonien ihmisten tietoja hyödyntävää työkalua käytettiin tiettävästi esimerkiksi Donald Trumpin vaalikampanjassa sekä Brexitiin johtaneessa kampanjassa.