Kampanjat

M&M 1.7.2016 08:02

Elisa Kulman lanseerauskampanja yllätti - yli 30 000 osallistujaa

Elisa

Elisa lanseerasi Elisa Kulma -palvelukonseptinsa tarjomalla kuluttajille mahdollisuuden tehdä personoituja videoita.

Elisan uusi tapahtuma- ja kohtaamispaikka Elisa Kulma nostaa esiin viihtymisen, kulttuurin ja teknologian ajankohtaisia aiheita. Elisa lanseerasi palvelukonseptinsa modernien, personoitujen videoiden avulla. Kampanjalla etsittiin Elisa Kulmalle neuvonantajia.

Lanseerauskampanjan ytimessä oli mahdollisuus tehdä oma personoitu video. Videoita arvioivat asiantuntijoiden roolissa ex-jalkapalloilija Jari Litmanen, koodari-lastenkirjailija Linda Liukas ja koreografi-tanssija Jorma Uotinen.

Kampanja suunniteltiin ja toteutettiin yhdessä Bob the Robotin ja Virta Helsingin kanssa.

Kampanjassa käyttäjä valitsee videolle ominaisuuksia ja luonteenpiirteitä, joko itsestään tai ystävästään. Valittavia ominaisuuksia on yhteensä 2+21+20+20, jolloin videosta muodostuu 16 800 eri versiota. Tietojen syöttämisen jälkeen taustamekanismi yhdistää ääni- ja videotiedostoja muodostaen personoidun videon.

Stephen Hawking -puhesynteesi, henkilön nimen upottaminen videolle visuaalisesti ja analyysit videolla esiintyviltä Jari Litmaselta, Linda Liukkaalta ja Jorma Uotiselta aiheuttavat efektin, että video kertoisi juuri tekijästään.

Tähän mennessä personoituja videoita on tehty yli 30 000.

 "Ensimmäisten joukossa tekeminen on aina tekniikan osalta haastavaa, mutta Bobin ja Virran kanssa suunniteltu ja toteutettu kampanja on herättänyt hienosti kiinnostusta. 16 800 erilaista personoitua videota on melkoinen himmeli, niin teknisesti kuin tuotannollisestikin", kertoo Elisan kuluttajaliiketoiminnan markkinointijohtaja Tomi Wirtanen tiedotteessa.

Wirtasen mukaan lähtökohtana oli, että kampanjavideot ovat välittämästi katsottavissa ja jaetavissa, jotta kampanjan viraliteetti kasvaa mahdollisimman isoksi.

"Kyseessä on poikkeuksellisen onnistunut kampanja niin tuloksien kuin käyttäjien osallistamisenkin näkökulmasta", arvioi Bob the Robotin luova johtaja ja suunnittelija Toni Tiusanen tiedotteessa.

Kuluttajat voivat edelleen luoda oman videonsa kampanjasivustolla.

Elisa Kulma avattiin 15. kesäkuuta Helsingin Aleksanterinkadulla. Palvelukonsepti on syntynyt Elisan omien kokemusten avulla sekä kansainvälisten esimerkkien innoittamana. Elisa Kulma on tarkoitettu kaikille uusista asioista ja näkökulmista kiinnostuneille, ja sen tapahtumiin voi osallistua sekä paikan päällä että verkossa.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö