Elisa kehittää markkinointitoimisto Zeeland Familyn kanssa yhteistyössä "digiekosysteemiä", jonka tavoitteena on tehdä asiakasvuorovaikutuksen digitalisoimisesta ja johtamisesta Elisan yritysasiakkaille helpompaa ja mitattavampaa.

Tämän uuden mallin ensimmäinen hyödyntäjä on SSO Rauta-Maatalous Oy.

Tämä tarkoittaa sitä, että Elisa yhdistää asiakaspolun eri vaiheet yhteen markkinoinnista myyntiin ja asiakaspalveluun.

Zeeland Familyn kontolle jää muun muassa luovien ratkaisujen tekeminen ja sisällön luominen.

"Perinteisesti ajatellaan, että markkinointi tuottaa kivoja kuvia ja asiakaspalvelu vastaa puhelimeen. Digitaalisessa maailmassa kumpikaan ei riitä, vaan asiakaspolku – markkinointi, myynti ja asiakaspalvelu – pitää nähdä saumattomana kokonaisuutena, joka palvelee paremmin asiakkaita ja sen myötä yrityksen omaa liiketoimintaa", Elisan asiakasvuorovaikutuksen ratkaisuista vastaava liiketoimintajohtaja Lasse Nordlund kertoo tiedotteessa.

Liiketoiminnan sujuvan muutoksen edesauttamiseksi Elisa ja Zeeland Family muodostavat asiakkaan kanssa virtuaalitiimin, joka yhdistää useiden markkinointi-, viestintä- ja digitoimistojen ammattitaidon. Ekosysteemiajattelu tarjoaa asiakkaille organisaatiorajat kaatavan syväosaajien joukon, jonka tuella liiketoiminnan muutokset nopeutuva ja tehostuvat.