Markkinointi

Ville Perttula 5.12.2017 18:05 päivitetty 7.12.2017 09:41

Elisan lippulaivamyymälän ikkunaa somistaa ruutuhärveli, joka soittaa JVG:tä – "Tässä on win-win-tilanne"

Elisa
JVG:n eli VilleGallen (vas.) ja Jaren Älä jätä roikkuu -kappale raikaa Aleksanterinkadulla joulukuussa.

Elisa Kulman jouluikkunan ohi kulki viime vuonna noin 400 000 silmäparia, arvioi Elisan Tiina Kuusisto.

Elisa Kulman ikkunaan Helsingin Aleksanterinkadulle on pystytetty iso, televisioista, tableteista ja puhelimista koottu seinämä.

Laitos on melkoinen häkkyrä, sillä se koostuu 51 eri päätelaitteesta.

Ruuduilla pyörii räpduo JVG:n musiikkivideo, josta on tehty Elisan lippulaivamyymälän jouluikkunaa varten erikoistoteutus. Videolla lätkäräpillä kuuluisuuteen ponnahtaneet Jare ja VilleGalle hyppelevät Älä jätä roikkuu -kappaleen tahdissa eri laitteiden ruutujen välillä.

Jotta musiikkivideon saa pyörimään, pitää näyteikkunan ohikulkijoiden painaa kahta nappia.

Katso alla olevalta videolta, miten erikoinen musiikkivideoinstallaatio toimii.

Hyvä kappale tarvitsee tuekseen hienon musiikkivideon, toteaa Elisan kuluttajamarkkinoinnista vastaava johtaja Tiina Kuusisto.

Elisa teki viime vuonna lippulaivamyymälänsä näyteikkunassa myös erikoistoteutuksen. Tuolloin jouluikkunassa patsasteli hologrammi räppäri Mikael Gabrielista.

Elisa päätyi nyt JVG:hen, koska Älä jätä roikkuu -kappaleen sanoma sopi hyvin Pidetään yhtä -hankkeeseen, jonka tavoitteena on lisätä aikuisten ja nuorten vuorovaikutusta. Videoinstallaatio on osa hanketta.

"Viime vuonna jouluikkuna tehtiin Mikael Gabrielin kanssa ja saimme siitä oikein hyviä kokemuksia. Tänä vuonna meillä on teemana ’pidetään yhtä’. Olemme olleet jo mukana JVG:n Takajeejee-musiikkivideolla", Kuusisto toteaa M&M:lle.

Idea luovaan ratkaisuun tuli mainostoimisto Bob the Robotilta.

Yhteistyö JVG:n kanssa sopii Elisan mainonnan linjaan. Kuusisto kertoo, että räppäreillä on sopiva elämänasenne ja musiikin sanoma on elämämakuista.

JVG:n musiikkia voi hyvällä omallatunnolla kuvailla ”nuorisomusiikiksi”, mutta tämä ei ole Kuusiston mukaan ollut Elisan mielessä, kun yhteistyötä on suunniteltu.

"JVG:llä oli erittäin hyvin Pidetään yhtä -hankkeen teemaan sopiva biisi heidän uudella levyllään. Kappale on myös suosittu Spotifyssa. Nähtiin, että tässä on win-win-tilanne."

"Spotifyn kuunnelluimpia biisejä ja kuunnelluimpia artisteja, niin on siinä potentiaalia", Kuusisto jatkaa.

Jutun kirjoittamishetkellä JVG oli kerännyt kuukauden aikana hieman vajaa 571 000 kuuntelijaa Spotifyssa.

Älä jätä roikkuu -kappaleelle oli kerääntynyt miltei 6,5 miljoonaa kuuntelua.

Elisa Kulman jouluikkuna on erinomainen mainospaikka, sillä sen ohi kulkee Elisan oman arvion mukaan noin 400 000 ihmistä. Arvio perustuu vuoden takaiseen hologrammitempaukseen. Kuusiston mukaan Elisalla ei ole varsinaisia numeerisia tavoitteita tempauksen suhteen.

"Joulu on hyvä ajankohta, jolloin ihmiset kulkevat Elisa Kulman ohi. Silloin on hyvä nostaa meidän sisältöjämme esille."

Kuusisto uumoilee, että tempaus saattaa saada jatkoa ensi vuonna.

"Perinteeksi tätä tuskin vielä voi sanoa. Katsotaan, mitä ensi vuonna keksitään."

Brändit

23.02.2018 13:39

Nokia nousee tuhkasta: Brändiarvo kasvoi 71 prosenttia

Tuore raportti julistaa Nokian maailman nopeiten kasvavaksi brändiksi teleliikenteen infrastruktuuriin erikoistuneissa yrityksissä. Elisa ja DNA ylsivät 300 arvokkaimman teleoperaattoribrändin joukkoon.

Kommentti

23.02.2018 09:52

Toimisto, mitä oikein teet?

Jos potentiaaliset asiakkaat eivät tiedä, mitä ne markkinointi-, viestintä-, media- tai digitoimistolta voivat ostaa, heistä ei koskaan tule asiakkaita.