10.1.2003 08:41 päivitetty 4.2.2016 11:37

Epican kauniit ja rohkeat

Vajaan kahden viikon kuluttua leegio eurooppalaisen mainonnan huippuja poseeraa Italian Milanossa Epica-gaalan palkintosateessa.

SEK & Greyn ja TBWA\PHS:n kategoriavoitoilla ja 11 finalistimainoksella suomalaismenestys oli jopa historiallisen hyvä. Paras suomalaistoimisto oli kiistatta PHS, joka ansioitui kategoriavoiton lisäksi kolmella finaalityöllä. Hasan & Partners kamppaili voitosta suurissa kategorioissa neljällä finaalityöllä, mutta jäi tällä kertaa täpärästi ilman pystiä. Mainostoimisto Taivaalla ja DDB Helsingillä oli kummallakin yksi finalisti.

Eniten Epica-kultaa vuolivat ranskalaiset 11 voitolla ja 31 finalistilla. Kuudella kategoriavoitollaan Ruotsi oli Euroopan kolmanneksi paras mainosmaakarareiden maa Ranskan ja Ison-Britannian jälkeen. Jos menestystä mittaa voitoilla ja finalistien määrällä, Ruotsi oli numero neljä ja Suomi numero yhdeksän.

Epican selvästi menestynein toimisto on lontoolainen Abbott Mead Vickers BBDO neljällä kategoriavoitollaan. BBDO on myös tämänkertaisen Epica-katselmuksen voittoisin ketju viiden maayhtiön yhdeksällä ykkössijallaan.

Euroopan johtavien markkinoinnin ja mainonnan ammattilehtien juryttämä Epica-kilpailu (Europe´s premier creative awards) järjestettiin nyt 16. kerran. Kilpailuun osallistui runsaat 5 000 työtä 42 maasta.

Epican kaikki kategoriavoittajat ovat esillä osoitteessa SM

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö