Strateginen sisältö- ja viestintätoimisto Era Content on nimittänyt Suvi Tanner in sisältöjohtajaksi ja Minna Kurjen editoriksi.

Suvi Tannersiirtyy Eran kolmanneksi sisältöjohtajaksi Alma Media sta, jossa hän on viimeksi vastannut Alma Consumer in yhteisestä sisältökehityksestä, kuten uusista liiketoiminta-alueista ja automaatiohankkeista. Alma Consumer julkaisee Iltalehteä, Aamulehteä, SatakunnanKansaa sekä paikallis- ja kaupunkilehtiä. Lisäksi siihen kuuluu digitaalisia kuluttajapalveluita sekä paino- ja jakeluyksikkö Alma Manu.

Tanner on työskennellyt Alma Mediassa myös digitaalisen median kehityspäällikkönä sekä uutispäällikkönä Aamulehdessä ja Lapin Kansassa ja vastannut useiden mediabrändien sisältö-, ulkoasu- ja verkkouudistuksista.

"Strategian ja sisältöjen luominen vaatii perehtymistä, kysymistä ja ajattelemista. On mahtavaa saada tehdä niitä työkseen. Odotan asiakkailta ja Eralta innostavia haasteita ja kiinnostavia kohderyhmiä", Tanner sanoo tiedotteessa.

Eran sisältödeskiin editoriksi nimitetty Minna Kurkion viimeksi työskennellyt Ylen ulkomaantoimittajana. Aiemmin hän on ollut muun muassa Aamulehden pääkirjoitustoimituksen artikkelitoimittaja, ulkomaantoimittaja ja uutispäällikkö sekä ulkomaantoimittaja Lännen Mediassa ja tuottaja Alma Median, Kalevan, Turun Sanomien, I-Medioiden ja Keskipohjanmaan yhteisessä ulkomaantoimituksessa.

”Hyvän sisällön luominen alkaa kysymällä, mitä haluamme kertoa ja kenelle, ja se päättyy tarkoin harkittuun pisteeseen. Toimittajana olen oppinut, että kukaan ei pysty tähän yksin. Onneksi ei tarvitse. Sisällön tekeminen on joukkuelaji hauskimmasta päästä”, Kurki sanoo.

Eran osakkaat Eero Anhava ja Riitta Pollari perustivat yrityksen vuonna 2014 yhdessä Anu Nissisen kanssa. Viime vuonna Eran liikevaihto kasvoi 1,8 miljoonaan euroon. Yrityksen mukaan kasvu on jatkunut myös kuluvana vuonna, kun Era on aloittanut sisältö- ja viestintäkumppanuuden usean uuden asiakkaan kanssa.

Pian viisi vuotta täyttävän toimiston kasvun moottori ovat toimitusjohtaja Eero Anhavan mukaan aina olleet hyvät rekrytoinnit ja osaamisen monipuolistaminen.

”Suvilla ja Minnalla on syvällistä yhteiskunnallista näkemystä, kyky ideoida tavoitteellisesti ja tietysti näytöt huipputason sisällöntekijöinä. Heidän uutismediataustansa täydentää hienosti myös viestinnän palveluitamme, joita yhä useammat asiakkaamme meiltä kysyvät ja joilla olemme saavuttaneet hyviä tuloksia vain vajaassa vuodessa”, Anhava sanoo.