Ruoankuljetuspalvelu Foodora on nimittänyt Erica Liewendahlin liiketoiminnan kehitysjohtajaksi. Liewendahl siirtyy Foodoralle Paulig Groupilta, jossa hän viimeksi toimi nyhtökaurasta tunnetun Gold&Green Foodsin Business Labin johtajana.

Koulutukseltaan Liewendahl on kauppatieteiden maisteri Hanken Svenska handelshögskolanista.

Ruoka-alan tuotteiden kehitystyötä vuosia tehnyt Liewendahl kertoo, että uudessa tehtävässä häntä houkutteli mahdollisuus olla kehittämässä tiiviisti kuluttajan arjessa olevaa palvelua, jolla on merkittävä kasvupotentiaali.

Liewendahl uskoo, että suomalaiset tulevat panostamaan omaan hyvinvointiinsa ja vastuulliseen kuluttamiseen entistä enemmän. Ruokailu on arjen kulutuksen yksi keskeisimpiä osa-alueita.

”Rakastan miettiä tulevaisuuden ruokaratkaisuja! Mahdollisuudet kehittää uutta ovat Foodoralla valtavat, aina hävikkiruoan hyödyntämisestä paikallisten pienyrittäjien tukemiseen”, Liewendahl kertoo tiedotteessa.

Liewendahl kertoo lähtökohtansa liiketoiminnan kehittämisessä olevan aktiivinen vuoropuhelu kuluttajien kanssa.

“Maailma muuttuu nopeasti, ja muutoksessa pärjää brändi, joka kuuntelee ja ymmärtää kuluttajia. Meillä on digitaalisena on-demand -palveluna paraatipaikka selvittää, mitä suomalaiset tilaajat kaipaavat ja haluavat käyttää”, kertoo Liewendahl.

Ruoan ja tavaroiden tilaaminen kotiin sovellusten avulla on voimakkaasti kasvussa oleva trendi.

Foodoran omistava saksalainen Delivery Hero uutisoi heinäkuussa, että vuoden toisen kvartaalin aikana konsernin eri brändien tekemien toimitusten määrä lähes kaksinkertaistui edellisvuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna.

“Haluan Foodoran olevan suomalaisille arjen pelastaja ja päivittäinen kumppani. Sen lisäksi että sovelluksen kautta saa kotiin nopeasti terveellistä ja maukasta ruokaa, niin se säästää enemmän aikaa siihen, mikä elämässä on tärkeää,” visioi Liewendahl.