Asuminen

Aleksi Ylä-Anttila 8.5. 15:43 päivitetty 8.5. 15:56

Etuovi.com valitsi Wörksin: "Intohimo on aina vahvasti läsnä"

Kuvakaappaus YouTubesta
Etuovi.com välittää asunto- ja kiinteistökaupan palveluja verkossa.

Asunto- ja kiinteistökaupan palveluja välittävä Etuovi.com on valinnut uudeksi strategiseksi markkinointiviestinnän kumppanikseen mainostoimisto Wörksin.

Kilpailu asuntomarkkinoilla on kiristynyt kasvukeskuksissa viime vuosina. Asunto- ja kiinteistökaupan palveluja verkossa välittävä Etuovi.com vastaa haasteeseen uudistamalla markkinointiviestinnän konseptinsa. Tähän tehtävään Etuovi on valinnut Wörksin.

Asumisen liiketoimintajohtaja Minna Marjava-Kontio Alma Mediapartnersilta kertoo, että Etuovi halusi uudistaa uuden markkinointiviestinnän konseptin kautta tuoda uutta potkua ydinviestinsä levittämiseen.

"Halusimme terävöittää ydinviestiämme: 'Siellä ne kaikki asunnot on'. Olemme Suomen kattavin asuntokaupan markkinapaikka, ja haluamme vahvistaa tätä viestiä edelleen", Marjava-Kontio kommentoi M&M:lle.

Koska Etuovi.com on ensisijaisesti digitaalinen ja toiminnallinen media, nähtiin viisaaksi käynnistää markkinointikonseptin suunnittelu laajalla tutkimuksella potentiaalisten asunnon vaihtajien käyttäytymismalleista.

Wörks oli Etuovelle lopulta luonteva valinta, sillä toimisto on rakentanut toimintamallinsa niin kutsutun lean-ajattelun ympärille.

Leanilla tarkoitetaan ensisijaisesti ajattelutapaa, jossa asioita pyritään tekemään mahdollisimman tehokkaasti karsimalla turhia prosesseja ja toimintatapoja.

"Wörks todisti yhteisissä työpajoissa leanin työskentelytavan nopeuden ja osallistavuuden organisaation sisällä, ja vasta laajan kuluttajatutkimuksen tulosten pohjalta lähdimme työstämään yhdessä markkinointiviestinnän konseptia. Tuntemalla suomalaiset kuluttajat pystymme myös jatkokehittämään palveluamme. Odotan innolla yhteistyön seuraavia vaiheita", kertoo Marjava-Kontio.

Ensimmäinen uuden konseptin mukainen kampanja on nyt käynnistynyt.  Huhtikuun lopulla alkaneeseen monikanavaiseen kampanjaan kuuluu perinteisten tv-, radio, ulko- ja printtimainonnan ohella digi- ja somemainontaa. Kesäkuun puoliväliin kestävän kampanjan budjettia Etuovi ei julkista.

Wörksin toimitusjohtaja Jussi Piri kertoo, että tässä vaiheessa kampanja näkyy ja kuuluu jo radiossa, Spotifyssa sekä ulkomainospinnoilla. Seuraavassa vaiheessa mukaan tulevat muut mediat.

Piri toteaa, että Etuovi.com on Wörksille mielenkiintoinen asiakkuus, koska kyse on täysin digitaalisesta verkkopalvelusta, joka tarjoaa ratkaisuja ihmisen elämän kannalta hyvin merkittävään hetkeen, asunnon valintaan.

"Heillä on todella paljon käyttäjiä, joilla on hyvin vahvat mielipiteet siitä, miten asumisen ratkaisuja välittävän palvelun pitäisi toimia. Intohimo on aina vahvasti läsnä", Piri toteaa.

Juuri tämän intohimon vuoksi mainonta ei Pirin mukaan voi millään tavalla olla erossa siitä, mikä itse palvelu on. Molempia tulee kehittää täysin rinta rinnan.

"Siksi olemme kehittäneet uutta markkinointiviestinnän konseptia Etuoven kanssa siten, että kehittämisprosessissa ovat olleet mukana heidän puoleltaan myynti, asiakaspalvelu, palvelukehitystiimi sekä tietenkin markkinointi. Olemme päässeet tekemään siis markkinointia, ei pelkästään markkinointiviestintää. Kyse on hyvin siis kokonaisvaltaisesta ja mieluisesta hankkeesta", Piri kertoo M&M:lle.

Etuovi.com tavoittaa yhdessä Vuokraovi.comin kanssa Suomen viralliset digitaalisten yleisöjen luvut sivustoista ja sovelluksista toimittavan Finnish Internet Audience Measurementin mukaan kuukausittain keskimäärin 1,8 miljoonaa eri kävijää.

Etuovi.com kertoo päässeensä käyttäjämäärissä ennätystasolle heti ensimmäisen kampanjaviikon aikana.

Etuovi.com on osa Alma Median Alma Markets –liiketoimintayksikköä, johon kuuluu useita asumiseen, rekrytointiin, autoihin ja matkailuun liittyviä verkkopalveluita kuten Vuokraovi.com, NettiKoti.fi, Urakkamaailma.fi, Monster.fi ja Autotalli.com.

Markkinointi & Mainonta kuuluu Etuoven tapaan Alma Mediaan.

Wörksin liikevaihto ja myyntikate olivat edellisellä, viime vuoden heinäkuussa päättyneellä tilikaudella noin 2 miljoonaa euroa. Toimistossa työskentelee 21 asiantuntijaa. Wörksin asiakkaisiin lukeutuvat muun muassa Kesko, Pirkka, Serla, Instrumentarium, Suunto, Finnkino, Fonecta ja Jenkki.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö