Digijätti Google pudotti tammikuun puolivälissä uutispommin, jota markkinointialalla oli jossain määrin jo osattu pelätä. Markkinoita kirkkaasti johtava Chrome-selain seuraa parin vuoden sisään Safarin ja Firefoxin esimerkkiä ja luopuu kolmannen osapuolen evästeiden käytöstä. Näin ollen nykymuotoinen digitaalisen mainonnan kohdennettavuus siirtyy historiaan. Tämä herättää luonnollisesti alalla huolta, mikä on nähtävissä USA:n suurten markkinointialan edunvalvontajärjestöjen lausunnosta, jossa määräävässä markkina-asemassa olevan Googlen soimattiin järkyttävän internetin infrastruktuuria.

Tilaajille
Tilaajille
Olemme varanneet tämän sisällön vain tilaajille
Voit kokeilla digitaalista Markkinointi&Mainontaa nyt 1. kuukauden ajan 1 € veloituksella. Tilaajana saat esimerkiksi:
  • Rajoituksettoman lukuoikeuden kaikkiin artikkeleihin
  • Päivittäiset vain tilaajille suunnatut Tähtijutut
  • Markkinointi&Mainonnan näköislehden
Lehden tilaaja, ota digi käyttöön