Bonnier Publicationsin vuonna 2009 lanseeraama Evita-lehti esitteli helmikuun numerossa uuden linjansa. Hyvinvointilehtenä aloittanut Evita on nyt nelikymppisten naisten kohtauspaikka.

"Halusimme laajentaa kapeasta erikoislehdestä laajempaan lukijakuntaan ja selkeämpään kohderyhmään. Aikaisemmin kohderyhmänä oli iätön hyvinvoinnista ja terveydestä kiinnostunut nainen. Parikymppisen ja nelikymppisen naisen tarpeet ovat kuitenkin erilaisia, joten vaara on, ettei puhuttele ketään. 40-vuotiaat naiset ovat myös ilmoittajille kiinnostava kohderyhmä", päätoimittaja Tytti Kontula kertoo.

Kontulan mukaan tarkoituksena ei ole tehdä massalehteä, mutta uudistuksella Evita tavoittelee myös lukijamäärän kasvua 38 000:sta 150 000 lukijaan.

Lehtiuudistusprosessi alkoi jo viime keväänä. Sittemmin Evitan suorin kilpailija, Sanoma Magazinesin julkaisema Sara on haudattu. Naistenlehdistä 40-vuotiaita naisia ei tällä hetkellä tavoittele kukaan muu. Kontulan mukaan Sanomien seuraavasta lanseerauksesta Iiriksestäkään tule Evitan suoraa kilpailijaa. Sellainen taitaa löytyä oman talon Oliviasta.

"Olivian kohderyhmä on nuorempi ja he lähestyvät aiheita tyylikärjellä, meidän näkökulmanamme on edelleen hyvinvointi. Olivian kohderyhmä ovat myös elämäänsä rakentavat kaupunkilaisnaiset, kun taas Evitan lukijalla suuret valinnat on jo tehty ja sisältö on suunnattu myös pikkukaupungeissa eri puolilla Suomea asuville naisille." n