Facebook esittelee työkalun, jotta pienten ja keskisuurien yritysten olisi helpompi päästä esille yhtiön omistamilla alustoilla. Niitä varten on luotu uusi työkalu, joka yhdistää Facebookin, Instagramin ja myöhemmin vielä pikaviestinpalvelu WhatsAppin, uutisoi AdAge.

Uusi työkalu on nimeltään Facebook Business Suite ja se on ensin 180 miljoonan pienen ja keskisuuren Facebookissa ja Instagramissa operoivan yrityksen käytössä.

Sovelluksen avulla yritykset voivat postata samanaikaisesti Facebookiin ja Instagramiin.

Sillä voi luoda aikataulut, se toimii sekä maksetulla että maksuttomalla sisällöllä ja tuottaa dataa ja analyysiä siitä, mikä toimii ja mikä ei. Se kerää myös yhteen paikkaan kaikki postaukseen liittyvät kommentit ja viestit.

”Päämäärämme on tehdä asiat helpommaksi ja yksinkertaisemmaksi”, johtaja Rich Rao Facebookilta kommentoi.

Sosiaalisen median jättiläinen on viimeksi kuluneiden kahden vuoden aikana parantanut palveluidensa ohjelmia niin, että yritykset voivat aiempaa saumattomammin toimia sen omistamissa eri palveluissa.

Viime vuonna Facebook lanseerasi uuden logon ”From Facebook” kaikille sovelluksille ja tarkoitus on luoda palveluille enemmän jatkuvuutta ja selkeyttä.

Eräät kriitikot ovat huomauttaneet, että Facebook on alkanut yhdistää imperiuminsa eri osia samaan aikaan, kun poliitikot ja sääntelijät ovat ilmaisseet huolensa yhtiön suureen valtaan.

Facebook nimittäin omistaa ison osan sosiaalisen median merkittävistä palveluista ja alustoista, minkä pelätään estävän kilpailua. Tästä syystä osa kriitikoista on jopa vaatinut Facebookin pilkkomista.