Sosiaalinen media

Laura Kukkonen 11.7. 14:32

Facebook kehittää selfie-bisnestä

Jaap Arriens / Zumawire

Facebook testaa mainontaa, jossa käyttäjät voivat lisätyn todellisuuden avulla kokeilla tuotteiden sopivuutta itselleen.

Facebook kehittää mainontaa, joka hyödyntää lisättyä todellisuutta ja käyttäjien mobiililaitteiden kameraa.

Some-yhtiö testaa uutta palvelua, jonka avulla käyttäjät voivat "sovittaa" mainostettuja tuotteita selfie-kuvan ja lisätyn todellisuuden kautta. Toiminto on verrattavissa pikaviestipalvelu Snapchatin ensimmäisenä käyttöönottamiin suodattimiin, eli filttereihin, jollaisia on nykyisin käytössä myös Facebookilla, kuten Instagram-palvelussa.

Lisätyn todellisuuden mainokset ovat testivaiheessa ja tällä hetkellä ominaisuuteen pääsevät käsiksi vain amerikkalaiset Facebookin käyttäjät.

Facebook on esitellyt uutta mainostuotettaan esimerkillä, jossa Michael Korsin aurinkolasimainosta näpäyttämällä voi kokeilla, miltä mainoksen lasit näyttävät omassa selfiessä. Tuotteet voi myös ostaa mainonnan kautta.

Facebookin kokeilussa on The Vergen mukaan mukana Michael Korsin lisäksi lukuisia brändejä, kuten Sephora, Wayfair ja Pottery Barn. Käyttäjät voivat esimerkiksi kokeilla, miltä virtuaalinen versio Pottery Barnin huonekaluista näyttäisi omassa olohuoneessa.

AR-mainonta näkyy ensimmäisenä Facebookin uutisvirrassa. AdAgen mukaan yhtiö ei ole kommentoinut, voisiko vastaavaa ominaisuutta tulla käyttöön Instagramissa tai Messengerissä.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö