Facebook on aiemmin sallinut alustallaan hyvin kyseenalaista sisältöä. Viime aikoina yhtiö on kuitenkin tiukentanut käytäntöjään, eikä esimerkiksi holokaustin kieltäminen enää kuulu sallittuihin keskustelunaiheisiin.

Nyt yhtiö on ottanut tiukan linjan myös rokotekriittisyyteen. Yhtiön julkaiseman tiedotteen mukaan se ei enää salli lainkaan rokotevastaisia mainoksia palvelussaan. Tiukalta kuulostavassa linjauksessa on Axiosin mukaan kuitenkin ammottava porsaanreikä. Se ei nimittäin koske somevaikuttajien tuottamia sisältöjä, joissa rokotevastaisuuden sallitaan kukkia vapaasti.

Uuden linjauksen vaikuttajana saattaa olla tuore gallup-kysely, jonka mukaan amerikkalaisten halukkuus ottaa koronarokote on pudonnut dramaattisesti. Tällä hetkellä rokotteen ottaisi vain puolet kyselyyn vastanneista.