Facebook on perunut päätöksensä laittaa mainoksia WhatsApp-sovellukseen. Päätös tehtiin reilu vuosi sen jälkeen, kun yhtiön perustajat erosivat protestiksi tälle suunnitelmalle.

Asiasta kertovat Wall Street Journal ja Business Insider.

Päätös luopua hankkeesta ja hajottaa sitä suunnitellut työryhmä on yllätyskäänne, sillä Facebook on strategiansa mukaisesti pyrkinyt rahastukseen kaikkien yhtiön menestyneimpien alustojen kautta.

Facebookin tiedottaja vahvistaa, että WhatsApp pyrkii parantamaan yrityksille suunnattuja ominaisuuksia ja edistämään maksupalveluja Yhdysvaltojen ulkopuolelle. Mainokset pysyvät suunnitelmissa pitkällä tähtäimellä, mutta niitä ei priorisoida nyt.

Päätös on syntynyt reilu voisi sen jälkeen kun WhatsAppin perustajiin kuuluneet Brian Acton ja Jan Koum jättivät yhtiön. He vastustivat Facebookin päätöstä rahastaa mainoksilla.