Facebook kertoo blogissaan, että se haluaa alustalla esitettävien mainoksien olevan vuorovaikutteisempia ja samanaikaisesti myös hauskempia.

Siksi sosiaalisen median jättiläinen julkistaa uusia mainosformaatteja, joihin lisätään kyselyjen, pelien ja lisättyä todellisuutta hyödyntävien toteutusten kaltaisia elementtejä.

Eräs esimerkki lisätyn todellisuuden tarjoamista ratkaisuista on WeMakeUp-kosmetiikkabrändille tehty mainos, jonka avulla asiakkaat voivat käyttää puhelintaan peilinomaisesti ja virtuaalisesti kokeilla erilaisia huulipunan värisävyjä. Facebookin mukaan asiakkaat ovat viettäneet mainokset parissa keskimäärin 38 sekuntia ja tämä on lisännyt myös myyntiä.

Kyse on Facebookin mukaan isommasta trendistä, jonka myötä ihmiset haluavat olla entistä vahvemmin mukana brändien luovissa toteutuksissa ja myös voimakkaammassa vuorovaikutuksessa brändien kanssa. Siksi tekstin sijaan mainoksissa tulee hyödyntää entistä enemmän interaktiivisia elementtejä, kuten live-videoita, emojeja, kyselyjä ja pelejä.

”Brändit ja ihmiset ovat kietoutuneet entistä vahvemmin yhteen. Se muuttaa digitaalista mainontaa yksisuuntaisesta push-viestinnästä jatkuvaan dialogiin, jota luovat ratkaisut voimaannuttavat”, yhtiö kiteyttää blogissaan.

Nettipelejä muistuttavat mainokset ovat hyödyllisiä paitsi mainostajille myös Facebookille, joka kilpailee käy kovaa kilpailua ihmisten huomiosta muun muassa Snapchatin ja TikTokin kaltaisten, erityisesti nuorten suosiossa olevien alustojen kanssa.

Lue lisää: Facebook avaa treffipalvelun, joka pohjaa käyttäjistä kerättyyn dataan

Lue lisää: Facebook saattaa piilottaa tykkäysmäärät julkaisuista