Sosiaalinen media

Lala Ylitalo 7.8. 12:34

Facebook on pyytänyt pankkien asiakastietoja Yhdysvalloissa

Jaap Arriens / Zumawire

Facebook on kertonut, että yhtiö ei käyttäisi pankkien jakamia tietoja kohdistettuun mainontaan.

Facebook on ehdottanut yhteistyötä suurille yhdysvaltalaispankeille, minkä tarkoituksena olisi auttaa pankkeja tavoittamaan asiakkaitaan digitaalisesti, mutta yhteistyö vaatisi niiltä laajaa tietojen luovuttamista Facebookille.

Wall Street Journalin mukaan Facebook on viimeisen vuoden aikana ehdottanut yhteistyötä JPMorgan ChaselleWells FargolleCitigroupille ja U.S.Bancorpille yhteistyötä, jossa pankit voisivat lisätä tarjoamiaan digitaalisia palveluja hyödyntämällä Facebookin pikaviestipalvelu Messengeriä. Messengerillä on 1,3 miljardia aktiivista käyttäjää kuukausittain.

Facebookin ehdotukseen kuuluu myös, että pankit jakavat tietoja asiakkaidensa korttitapahtumista ja tilisiirrroista. Facebook on kertonut, että yhtiö ei käyttäisi pankkien jakamia tietoja kohdistettuun mainontaan, eikä jakaisi niitä kolmansien osapuolien kanssa.

Facebook haluaa kasvattaa osuuttaan alustana, jossa ihmiset voivat käydä tuotteillaan ja palveluillaan kauppaa. Facebook yrittää ylipäätään lisätä käyttäjiensä sitoutumista, mikä on erityisen tärkeää nyt yhtiön viimekuisen 120 miljardin dollarin arvonpudotuksen jälkeen.

Kommentti

20.08.2018 12:53

Pikaruoka pelastaa kauppakeskuksen

Ihme on tapahtunut – suomalaiset ostivat jälleen vaatteita kauppakeskuksista. Enimmäkseen kauppakeskuksia kuitenkin vilkastuttavat kahvilat ja ravintolat.