Verkkosivustot

1.3.2013 10:30 päivitetty 4.2.2016 10:30

Facebook-ryhmästä kasvoi verkkosivusto - tarjoaa mainostajille isot pinta-alat

Viikonloppu.com-verkkosivusto sai alkunsa Facebook-ryhmästä. Sivusto pyörii aluksi mainosmyynnillä.

Facebookissa toiminut Viikonloppu-ryhmä on kasvanut omaksi verkkosivustoksi. Viikonloppu.com-sivusto julkistettiin tänään perjantaina.

Sivusto aikoo tarjota mainostajille mahdollisuuden näyttäviin mainostoteutuksiin.

Samuli Farag perusti Facebookiin viikonloppu-aiheisen ryhmän vuonna 2009. Ryhmällä on tällä hetkellä Facebookissa melkein 220 000 fania.

Viikonloppu-ryhmän päivityksiä Farag on tehnyt yhdessä Tuukka Ojan kanssa.

”Kantavana teemana on ollut aina niin mahtavan viikonlopun odotus ja vastakohtana maanantaille vitsailu”, kertoo Oja.

Farag ja Oja pohtivat ryhmän laajentamista omaksi verkkosivustoksi ja ajatuksesta innostui muun muassa Telkku.com- ja Iltapulu.fi-sivustoja perustamassa ollut Anssi Kiviranta.

Viikonloppu.com-sivuston perustamiseen lähtivät mukaan myös mainosmyyntiyhtiö Klik Klikin toimitusjohtaja Jerry Lindholm sekä Tuukka Kempas.

Facebook-ryhmän tavoin Viikonloppu.com tarjoaa valikoituja hauskoja kuvia ja videoita maailmalta. Sivustolle lisätään kevään aikana myös kilpailuja sekä vinkkejä ja tarjouksia viikonlopun viettoon.

Alussa sivuston ansaintalogiikka perustuu mainosmyyntiin. Kilpailijoista sivusto aikoo erottua tarjoamalla puitteet näyttäviin mainostoteutuksiin.

”Mainostajat saavat käyttöönsä isot pinta-alat, joissa voi tehdä monipuolista mainontaa sekä esimerkiksi pyörittää videoita. Lisäksi tarjoamme valmiiksi tuotteistettuja taktisia ratkaisuja myynnin lisäämiseen sekä liidien keräämiseen”, sanoo sivuston mediamyynnistä vastaava Lindholm.