Fazer in kesäkampanjassa animoidussa musikaalissa esiintyy koko sen ikoninen suklaapatukkaperhe.

Samaan musikaaliin on upotettu 12 eri patukkaa omine sloganeineen, ja jokainen patukka on personoitu tuotteen historian mukaisesti. Esimerkiksi Fazerin ensimmäinen patukka Da Capo on itseään toistava vanhempi herrasmies, sitten on oman suosionsa tietävä flossaava Pätkis, Fazermint on ihan mintissä ja Kismetkin saa vihdoin sanottua jotain.

”Pikkupatukoihin liittyvät muistot ja tunteet ovat tärkeä osa niiden brändiä. Halusimme rakentaa kampanjan, jossa molemmat ovat vahvasti mukana, sekä muistuttaa kuluttajaa siitä, että karkkihyllyssä asuu monia persoonallisia vaihtoehtoja. Makeiset ovat ihmisten mielissä lähes aina mukava ja positiivinen asia, joten toivoimme kampanjaan positiivista ja humoristista kulmaa”, kertoo tiedotteessa Fazer Confectionery n markkinointijohtaja Risto Kalsta.

Patukoiden personointi tehtiin yhdessä mainostoimisto SEK in kanssa. Kampanjan tärkein kohderyhmä ovat nuoremmat kuluttajat, joille erityisesti Fazerin perinteiset suklaapatukat saattavat olla hieman vieraampia.

Itse tarina rakentuu ”hyllypuheiden” varaan. Persoonallisissa puheenvuoroissaan jokainen patukka haluaa vakuuttaa kaupan valikoimaa selailevan kuluttajan siitä, miksi juuri hänet pitäisi napata hyllystä mukaan.

”Harvoin kukaan lähtee kauppaan ostamaan yhtä suklaapatukkaa, vaan ostopäätös syntyy usein muiden ostosten ohessa ja hetken mielijohteesta. Halusimme esittää patukat luonnollisessa ympäristössään, eli kaupan hyllyssä, ja rakentaa näin niiden tunnistettavuutta myös aidossa ostotilanteessa”, kertoo SEKin luova suunnittelija Adele Enersen tiedotteessa.

Kampanjavideoiden visuaalisesta toteutuksesta vastasivat tuotantoyhtiö Cocoa ja animaatio- ja designstudio Boutique. Patukoiden hyllypuheita voi katsella Youtubesta.