Fazerin Sininen otti jälleen ykkössijan Markkinointi&Mainonta-lehden Arvostetuimmat brändit -listalla.

Suomalaisten arvostama suklaa on ollut arvostetuin brändi jo kahdeksana peräkkäisenä vuotena.

Kärkikymmenikköön nousivat tänä vuonna Valio voi ja Hackman, joille tilaa tekivät Iittala ja Arabia.

Tässä Suomen arvostetuimpien brändien kärkikymmenikkö 2016:

  1. Fazerin Sininen
  2. Fazer
  3. Fiskars
  4. Lego
  5. Joutsenmerkki
  6. Hyvää Suomesta -merkki
  7. Moccamaster
  8. Valio voi
  9. Abloy
  10. Hackman

Lista perustuu Markkinointi&Mainonta-lehden ja Taloustutkimus Oy :nBrändien arvostus 2016 -tutkimukseen, jossa selvitettiin kaiken kaikkiaan 1005 brändin arvostus suomalaisten keskuudessa.

Vastaajia pyydettiin antamaan jokaiselle tuntemalleen brändille arvosana (4–10) sen mukaan, kuinka paljon hän kyseistä brändiä arvostaa.

Brändilistan sijoitusten perusteena on käytetty ensisijaisesti annettujen arvosanojen keskiarvoa.

Tutkimuksen kohderyhmänä olivat 15–79-vuotiaat suomalaiset valtakunnallisesti Ahvenanmaan maakuntaa lukuun ottamatta.

Lue lisää ja katso koko lista perjantaina ilmestyneestä M&M-lehdestä.