Fazerin Sinisen Hyvä Suomi -kampanjaa suunniteltiin alun perin erityisesti ulko- ja tapahtumamainonnan nojaan. Visiona oli kesäkampanja, joka näkyy, kuuluu ja vaikuttaa Suomen suvessa: urheilujuhlissa, festareilla, juhannustansseissa ja valmistujaisissa. Koronapandemia muutti suunnitelmat, mutta kampanjaa ei silti peruttu.

Kampanjakonsepti veivattiin lyhyellä aikavälillä uuteen muotoon korona-aikaan sopivaksi. Nyt sen viesti on valaa uskoa tulevaan ja kannustaa suomalaisia vaikeiden aikojen läpi yhdessä, vaikka elämme nyt eristyksissä. Kampanjan suunnittelusta vastasi Sek ja visuaalisesta tuotannosta sen liikkuvan kuvan yksikkö Osasto. Mediatoimistona on Dagmar.

”Pienin käänne koko tilanteessa oli se, että valmiiksi suunniteltu kampanja muutettiin alle kahdessa viikossa täysin toisenlaiseksi. Siihen, millainen maailma aikaisemmin oli, ei ehkä koskaan palata, mutta uuteen totutaan, uudesta löydetään hyvää ja elämä jatkuu”, kuvaavat Sekin luovat suunnittelijat Adele Enersen ja Anna Holopainen vaiherikasta kampanjaa.

Hyvä Suomi -kampanjassa Fazerin Sininen lahjoittaa siniristilipulla varustettuja Hyvä Suomi -suklaalevyjä kohteisiin, jotka niitä eniten ansaitsevat ja jotka omalla urheudellaan kantavat meidät näiden vaikeiden aikojen yli. Lahjoituskohteita kerätään verkossa tapahtuvan yleisökyselyn kautta, minkä jälkeen levyjä jaetaan päivittäin valittuihin kohteisiin kampanja-aikana 4.–24. toukokuuta.

Kampanjaviestiä tuetaan printti- ja digimainonnalla ja video näkyy myös televisiossa. Mediasuunnitelmia muutettiin uuteen kampanjaan sopivaksi, mutta kustannukset pysyivät jokseenkin samalla tasolla. Kampanja on näkyvästi esillä myös myymälöissä.