Rovio ja Fazer julkistivat maanantaina yhteistyössä tehdyn Angry Birds Volcano -pelin, jota pääsee pelaamaan osoitteessa fazer.angrybirds.com. Peli on osa Fazerin Tyrkisk Peber Volcano -karkkien tuotelanseerausta.

"Angry Birdsin räiskyvä energia on huomattu maailmalla, ja nyt haemme uusia yhteistyön malleja myös kotimaisten toimijoiden kanssa. Fazerin ja Rovion toiminnassa on monia yhtymäkohtia, kuten vahva panostus laatuun ja kuluttajakeskeisyys", kertoo Rovion markkinointijohtaja Peter Vesterbacka.

Idea yhteistyöstä tuli Fazerin käyttämältä mediatoimisto Dagmarilta .

"Tyrkisk Peber ja Angry Birds ovat samalla tavalla ärhäköitä brändejä sopiakseen yhteen", sanoo brändi- ja kategoriapäällikkö Mari Muhonen Fazerilta.

Fazerin yllätykseksi Rovio lähti mukaan heti innokkasti.

"Se tuntui mukavalta, koska peli on nyt niin kuuma, että he saavat paljon yhteydenottoja", Muhonen sanoo.

Yhteistyö näkyy lähiviikkoina myös Fazerin tv-mainoskampanjassa. Rovion tekemissä animaatiovideoissa linnut maistavat turkinpippureita, mikä saa mustan pommilinnun räjähtämään. Mainosta esitetään kuudella tv-kanavalla ja Finnkinon elokuvateattereissa.

Rovio on tehnyt tänä syksynä mainosyhteistyötä myös Finnairin kanssa.