Yhteistyö

Aino Tunkelo 7.7.2016 09:23 päivitetty 7.7.2016 12:53

Finlayson valloittaa maailmaa - promodiili Dunkin' Donutsin kanssa Etelä-Koreassa

Ensimmäiset Finlayson-tuotteet lanseerataan Etelä-Korean markkinoilla elokuussa. Promootiosopimuksella Dunkin' Donutsin kanssa yhtiö tavoittelee näkyvyyttä.

Sisustus- ja tekstiiliyritys Finlayson on solminut Etelä-Koreassa promootiodiilin kahvilaketju Dunkin' Donutsin kanssa.

Yhteistyön myötä Finlaysonin Coronna-kuosilla varustettuja kylmälaukkuja on myynnissä yhteensä seitsemässä sadassa Dunkin' Donuts -kahvilassa.

Kampanja ennakoi Finlayson-tuotteiden lanseeraamista Etelä-Korean markkinoilla, jossa tulee elokuussa myyntiin muun muassa astioita.

Kyseessä ei ole ensimmäinen promootiotempaus Etelä-Koreassa, kertoo Finlaysonin viennistä vastaava johtaja Risto Voutilainen M&M:lle.

Yritys tekee Etelä-Koreassa lisensointia agenttinaan Soul Merchandise Group, joka vastaa lisensointisopimusten tekemisestä korealaisten jakelijoiden ja valmistajien kanssa.

”Tähän liittyen teimme ensimmäisen promodiilin Dunkin' Donutsin kanssa toukokuussa, ja siinä oli mukana 125 liikettä. Diili liittyi elefanttimukeihin, jonka ostajat saivat ilmaista kahvia", Voutilainen kertoo.

Järjestyksessään toisessa promootiossa tarjolla on Finlayson-kylmälaukkuja kahdessa eri värissä. Promootiodiiliä mainostavat kumppaniyritykset, ja kampanja näkyy myös Finlaysonin sosiaalisen median kanavissa.

”Emme ole vielä kovin tunnettuja Etelä-Koreassa. Tämä on hyvä tapa lisätä tunnettuutta ison yleisön keskuudessa”, Voutilainen kommentoi.

Voutilaisen mukaan nähtäväksi jää, tullaanko vastaavaa kampanjointia lisäämään Dunkin' Donutsin kanssa.

Suomessa Finlayson ei ole vastaavia kampanjoita  tehnyt.

Sen sijaan Japanissa, jossa yhtiöllä on ollut lisenssitoimintaa jo useamman vuoden, järjestettiin promootiodiili 7Eleven-ruokakauppaketjun kanssa. Äitienpäivän aikaan järjestetyssä kampanjassa myytiin pehmonalleja yli 8 000 7Eleven-liikkeessä Japanissa.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Nimitykset

17.06.2019 15:56

Frantic nimitti Emma Laihon johtamaan suunnittelua

Laihon keskeisiä vastuualueita uudessa roolissa ovat Franticin suunnitteluyhteisön kehittäminen, asiakkaiden muotoiluosaamisen kehittäminen ja muotoiluverkostoissa vaikuttaminen.