Hapankorpuista tunnettu Finn Crisp tuo markkinoille ohuet täysjyväruislastut ja tekee paluun Helsingin Olympiastadionille.

Finn Crispin ja Helsingin Olympiastadionin yhteistyön historia ulottuu vuoteen 1952, jolloin maailmalle esiteltiin ohut ja rapea, helposti nautittava ruisleipä. Osapuolten mielestä onkin luontevaa, että uusi Finn Crisp on vahvasti läsnä vuonna 2020 avattavalla uudistuneella olympiastadionilla virallisena yhteistyökumppanina.

”Uudistettu olympiastadion on ympärivuotinen paikka kohtaamisille, ja Finn Crisp on juuri sellainen pitkän yhteisen historian kanssamme jakava brändi, jonka kanssa on helppo tarjota elämyksiä. Maistuva ja terveellinen suomalainen ruis uudessa muodossa sopii hyvin olympiastadionin tarinaan ja siihen tunteeseen, jota tulemme stadionilla vieraillemme tarjoamaan”, sanoo Helsingin Olympiastadionin viestintä- ja markkinointijohtaja Marju Paju tiedotteessa.

Nykyään Finn Crisp -hapankorppuja myydään yli 30 maassa.

”Usein unohtuu, että Helsingin olympialaisissa vuonna 1952 esiteltiin lonkeron lisäksi myös toinen suosittu suomalainen elintarvikeinnovaatio, eli Finn Crisp -hapankorppumme. Finn Crispistä onkin tullut maailmalla yleisnimi hapankorpulle, ja se on kohta 70 vuoden ajan ollut maailman myydyin lajissaan”, kertoo Finn Crispiä valmistavan Lantmännen Cerealia Oy:n brand & portfolio manager Emilia Taxell.

Taxellin mukaan nyt on hyvä hetki tulla mukaan napostelumarkkinalle uusilla Suomessa leivotuilla snackseillä.

”Ne voittivat tuotekehitysvaiheessaan kaikki tekemämme makutestit, joten uskon, että tässä on tiedostavankin kuluttajan seuraava napostelusuosikki paitsi Suomessa, myös maailmalla. Erityisen suurta ylpeyttä tunnemme päästessämme takaisin Helsingin Olympiastadionille, jonka tapahtumissa on luonnollinen tarve kevyemmälle ja terveellisemmälle naposteltavalle”, Taxell sanoo.

Uudet Finn Crisp Snacksit on leivottu kotimaisesta täysjyvärukiista ilman upporasvaa, ja niiden maku on viimeistelty mausteilla. Uusi vehnätön napostelutuote on tarkoitettu kevyeksi ja maukkaaksi energiantuojaksi aterioiden välillä tai rasvaisten perunalastujen sijaan pikkusuolaiseksi naposteltavaksi. Makuvaihtoehtoja on kaksi: ranskankerma ja sipuli sekä paahdettu paprika ja savustettu chili.

Uudesta Finn Crispistä tulee Helsingin Olympiastadionin virallinen napostelutuote ja pikkusuolainen. Napostelulastuja saa paitsi stadionille tulevista tarjoilupisteistä ja ravintoloista, myös kokous-, ja hospitality-palveluiden tarjonnasta sekä Olympiastadionin vierailukeskuksen myymälästä.

Finn Crisp on myös mukana Kunnossa kaiken ikää -ohjelman koordinoimassa #porraspäivät -kampanjassa tällä viikolla. Kampanjan tavoitteena on herätellä työyhteisöjä pieniin, jokapäiväisiin valintoihin oman terveyden edistämiseksi.