Kampanjat

Ville Perttula 10.1. 16:04

Finnair ei sijoittunut kolmanneksi WeChatin kampanjalistauksessa

Finnair
Finnairin joulukampanja menestyi hyvin WeChatissa.

Mainostoimisto Mirumin mukaan kyse oli inhimillisestä tulkintavirheestä.

Markkinointi & Mainonta uutisoi aiemmin tällä viikolla, että Finnairin joulukampanja on valittu kiinalaisen WeChat-palvelun loppuvuoden kolmanneksi parhaaksi kampanjaksi.

Tieto ei pidä paikkaansa. Finnair on valittu neljännen kvartaalin kymmenen parhaan WeChat-kampanjan joukkoon. Listaus tehdään kvartaaleittain. Kampanjat ovat listalla niiden aloituspäivien mukaisessa järjestyksessä. Kampanjan lopullista sijoitusta top 10 -listalla ei ole saatavilla.

Tieto kampanjan menestyksestä oli peräisin tiedotteesta, jonka taustalla oli mainostoimisto Mirum.

Mirumin mukaan kyse on inhimillisestä tulkintavirheestä. Myös Finnair on vahvistanut M&M:lle, että tiedotteessa oli virheellistä tietoa. Uutisen tekovaiheessa M&M tarkisti listaukseen liittyviä tietoja Mirumilta puhelimitse.

Talouselämän ja M&M:n toimittaja teki uutisen perusteella uutiskommentin. Kommentissa mainitut Finnairin menestymiseen liittyvät tiedot eivät pidä paikkaansa.