Tempaukset

Ville Perttula 10.9. 15:27 päivitetty 11.9. 09:04

Finnair ja Finavia tekivät lyhytelokuvan – Match made in Hel -kampanja sai merkityksellisen päätöksen

Kuvakaappaus lyhytelokuvasta.

East and West Side Story on tarkoitus saada elokuvafestivaaleille Suomeen ja ulkomaille.

Finnair ja Finavia laittavat Match made in Hel -kampanjan päätökseen julkaisemalla lyhytelokuvan.

East and West Side Story -niminen lyhytelokuva kertoo tieteiskirjailijasta, joka on astumassa ensimmäistä kertaa parrasvaloihin.

Elokuvan ensi-iltaa vietettiin viime viikon perjantaina Helsinki-Vantaan lentokentällä. Finnairin markkinointiviestintäpäällikkö Susanne Nyman kertoo, että Finnair ja Finavia halusivat kertoa lyhytelokuvan kautta merkityksellisen tarinan, eivät niinkään tehdä mainoselokuvaa.

"Match made in Hel -kampanjaan on kuulunut muotinäytös ja skeittitapahtuma. Elokuva ei ole hetkessä ohi, vaan nyt sen elämä vasta alkaa", Nyman toteaa M&M:lle.

Nymanin mukaan elokuvaa voidaan näyttää esimerkiksi Helsinki-Vantaan lentokentällä.

Match made in Hel on Finnairin ja Finavian yhteistyössä totettu kokeellinen ja luova markkinointikampanja, jonka ensimmäinen osa oli vuonna 2014 järjestetty Arto Saari Invitational -skeittitapahtuma. Toinen osa oli The Runway -muotinäytös, joka kokosi muotimaailman vaikuttajia Helsinki-Vantaalle vuonna 2016.

Noin 14 minuutin mittaisen East and West Side Storyn tarina levittäytyy kolmeen maahan: tarina alkaa Yhdysvalloista sekä Etelä-Koreasta ja päättyy Suomeen. Elokuvan päärooleissa nähdään ruotsalais-yhdysvaltalainen Anne Bergstedt ja eteläkorealainen Jae Hoon.

Elokuvan ohjauksesta vastaavat eteläkorealainen Young-Wok Paik ja ruotsalainen Johan Storm.

Lyhytelokuvan ja ensi-illan suunnittelusta vastasivat mainostoimistot TBWA\Helsinki ja Mirum. Ensi-illan suunnittelussa olivat mukana myös Miltton ja Spalt PR.

TBWA/Helsingin vastaavan luova johtajan Mikko Pietilän mukaan East and West Side Story yritetään saada mahdollisimman monen elokuvafestivaalin ohjelmistoon.

"Tarkoitus on saada elokuva Suomeen ja ulkomaille erilaisille festivaaleille sekä mahdollisesti jopa erilaisiin suoratoistopalveluihin."

Pietilä pitää kampanjaa harvinaisena, koska sen suunnittelusta vastanneet TBWA\Helsinki ja Mirum tekivät yhteistyötä sekä keskenään että kahden eri asiakkaan kanssa.

"Tämä on hyvä esimerkki siitä, mitä toimistojen välinen yhteistyö voi parhaimmillaan olla ja mitä asiakkaidenkin kannattaisi kokeilla. Vanhaa toimistojen nokkapokkaa ei enää tarvita."

Korjaus 11.9.2018 klo 09:03 Mirum on muutettu digitoimistosta mainostoimistoksi.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö