Finnairin markkinointijohtaja Johanna Jäkälä on varsin tyytyväinen tuloksiin, joita hänen yrityksensä on saavuttanut dataohjatulla tulosmarkkinoinnilla. Esimerkiksi alkuvuodesta 2018 lentoyhtiö onnistui mediatoimisto Dagmarin ja Googlen kanssa yhden arvokkaan asiakassegmentin kanssa niin hyvin, että lentomyynti heidän oman kanavasa eli Finnair.comin kautta kasvoi liki kolmanneksen ja konversioaste lähes puolitoistakertaistui. Samalla kanavaan kohdistetut markkinointikulut nousivat vain reilun prosentin. Tavoiteltu ryhmä oli karkeasti ottaen suomalaiset, paljon matkustavat henkilöt.

Tilaajille
Tilaajille
Olemme varanneet tämän sisällön vain tilaajille
Voit kokeilla digitaalista Markkinointi&Mainontaa nyt 1. kuukauden ajan veloituksetta. Tilaajana saat esimerkiksi:
  • Rajoituksettoman lukuoikeuden kaikkiin artikkeleihin
  • Päivittäiset vain tilaajille suunnatut Tähtijutut
  • Markkinointi&Mainonnan näköislehden
Lehden tilaaja, ota digi käyttöön