Kilpailut

Ville Perttula 15.5. 10:32 päivitetty 15.5. 10:45

Folkin suunnittelema Lidlin Korttikampanja nappasi pronssia New Yorkissa: "Yksinkertaisen aggressiivinen idea"

Arttu Laitala
"Ruokaupan ei tarvitse olla tylsä paikka", Suomen Lidlin toimitusjohtaja Lauri Sipponen totesi kampanjaa kommentoidessaan yli vuosi sitten.

Kampanja palkittiin Small Budget/Big Idea -alakategoriassa. Kyseessä oli ainut kilpailussa menestynyt suomalaistyö.

Lidlin Korttikampanja sai pronssipalkinnon New York Festivals Advertising Awardsissa. Folk Finlandin suunnittelema kampanja oli ainut suomalainen kilpailussa menestynyt työ.

Kansainvälisellä "Loyalty Card Hijack" -nimellä kilpaillut Korttikampanjan idea oli, että millä tahansa maailmassa koskaan painetulla kortilla sai kampanjan aikana kaikista yli 25 euron ostoksista 10 prosentin alennuksen. Kampanja palkittiin Small Budget/Big Idea -alakategoriassa. Kampanja toteuttiin yli vuosi sitten.

"Tavoitteemme on tehdä kansainvälisen tason huippumarkkinointia, ja siksi olemme erittäin ylpeitä tästä tunnustuksesta jo saatujen kotimaisten palkintojen lisäksi", Lidl Suomen mainospäällikkö Christian Saukkola kertoo tiedotteessa.

Folk Finlandin asiakkuusjohtaja Pia Dahlman on tyytyväinen kampanjan hyviin tuloksiin. "Yksinkertaisen aggressiivinen idea kotiutti panostukset moninkertaisina", Dahlman kommentoi.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö