Suomen suurin ruoan tilaus- ja toimituspalvelu Foodora kampanjoi marraskuussa ravintoloiden tukemiseksi. Osana kampanjaa Foodora avaa senioreille tarkoitetun puhelinlinjan, jossa asiakaspalvelija auttaa heitä tilaamaan lempiravintolastaan ruokaa kotiin.

Foodoran Suomen-toimitusjohtaja Joonas Kuronen kertoo yrityksen saaneen pitkin syksyä yhteydenottoja ravintoloilta, jotka kertovat olevansa vaikeuksissa koronavirusepidemian kiihdyttyä uudelleen.

“Moni ravintola on ottanut meihin yhteyttä ja kertonut tarvitsevansa kipeästi lisämyyntiä, sillä osa asiakkaista ei uskalla tulla nyt paikan päälle ruokailemaan”, Kuronen sanoo tiedotteessa.

Kurosen mukaan Foodoran palvelun käyttäjäkunnassa korostuvat nuoret aikuiset, mistä voidaan päätellä, että osa varttuneemmista ravintolaruoan ystävistä ei ole vielä löytänyt tietään palvelun pariin. Foodora avaa tänään 16. marraskuuta senioreiden puhelinlinjan, jonne ensimmäistä tilaustaan tekevät voivat soittaa saadakseen apua sovelluksen käyttöön.

Yhtiö on kohdentanut asiakaspalveluhenkilökuntaa auttamaan puhelimitse ensimmäisen tilauksen tekemisessä. Senioreille tarkoitettu puhelinlinja on auki maanantaista perjantaihin tällä viikolla 16.11.– 20.11. kello 10–17. Puhelu maksaa paikallispuhelumaksun verran.

“Emme halua yhdenkään ravintolan menettävän asiakasta siksi, että palvelun käyttöönotto tuntuu vaikealta. Yhtä lailla haluamme iäkkäämmän väestön voivan nautiskella hyvästä ruoasta turvallisesti koronaepidemian aikanakin”, Kuronen sanoo.

Sovellus auttaa löytämään paikallisia ravintoloita

Foodora käynnistää tänään myös yli 20 kaupunkia kattavan ilmaisen toimituksen kampanjan. Lisäksi Foodoran sovellukseen on luotu Tue paikallista yrittäjää -sarake, jonka valitsemalla käyttäjä löytää helposti paikallisia ravintoloita omalta toimitusalueeltaan.

“Investoimme nyt todella paljon siihen, että suomalaiset löytävät taas tiensä lempiravintoloidensa ruokien ääreen. Ravintolat tarvitsevat asiakkaitaan selvitäkseen koronaepidemian yli, ja tilaaminen on erittäin hyvä ja turvallinen tapa nautiskella lempiravintolan ruoasta yhtä usein kuin normaalistikin”, Kuronen sanoo.