Tempaukset

Laura Kukkonen 3.7. 08:39

Fortumin erikoinen kyytipalvelu herätti kansainvälisen lehdistön huomion

Fortumin Singalong Shuttle -kampanjan kuvitusta.

Singalong Shuttle on saanut huomiota niin Suomessa kuin maailmalla. Kolmen päivän kyytitempauksessa maksuksi käy vain laulu.

Sähköyhtiö Fortum kyyditsee tällä viikolla Turussa järjestettävän Ruisrockin kävijöitä sähköautoillaan. Kyydin maksu hoituu laulamalla, ja Fortum lupaa auton kulkevan niin pitkään kuin autossa lauletaan. Maksuvälineenä ei edes saa käyttää rahaa.

Frotumin kampanjatempaus kulkee nimellä Singalong Shuttle. Siitä ovat kertoneet Suomessa muun muassa Kauppalehti ja Turun Sanomat.

Laulua maksuvälineenä käyttävästä kyytipalvelusta ovat innostuneet myös ulkomaiset mediat. Asiasta kirjoittavat brittimediat Independent ja The Sun sekä yhdysvaltalaissivusto Mashable.

Kampanjan on Fortumille suunnitellut TBWA\Helsinki. Videomateriaalien toteutuksesta vastaa Veli Creative ja tapahtumatuotannosta Roof.

TBWA:n Pauliina Perkiö kertoo tiedotteessa, kuinka hienoa on ollut seurata kampanjan saamaa, ilahtunutta vastaanottoa ympäri maailman. Perkiön mukaan Singalong Shuttle on malliesimerkki ideasta, joka on brändille relevantti, yhdistää oivaltavasti ajankohtaisia elementtejä ja on tarpeeksi yksinkertainen.

Laulavat festarivieraat pääsevät sähköautoilla Aurajoen jokirannasta Ruisrockin festaribussiasemalle ensi viikonloppuna 6.–8.heinäkuuta.

Fortum kehittää Pohjoismaissa sähköautojen latausverkostoa, johon kuuluu tällä hetkellä yli 2 000 laturia.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Brändien arvostus 2018

11.12.2018 08:02

Suomalaiset arvostavat Iskua ja Askoa

Myös huonekaluliikebrändien arvostusta selvittänyt M&M:n ja Taloustutkimuksen Brändien arvostus 2018 -tutkimus julkaistiin lokakuussa.