Vuoden toimisto 2018

Laura Kukkonen 9.2. 08:04 päivitetty 9.2. 10:02

Frankly Partners nousi Vuoden toimisto -voittajaksi

Antti Nikkanen
Frankly Partners vei asiakasymmärrystoimistojen Vuoden toimisto -tittelin. Palkintoa tuulettaa toimitusjohtaja Anna-Riikka Hovi.

Vuoden toimisto -tutkimuksen asiakasymmärrystoimistojen kategoria voittaja on Frankly Partners.

Asiakasymmärrystoimistojen kategorian shortlistalla oli kaksi toimistoa, Hasan & Partners Groupiin kuuluva Frankly Partners ja Marketing Clinicin viime vuonna hankkima Kopla Helsinki.

Frankly jäi viime vuonna kakkoseksi, mutta teki tänä vuonna revanssin.

Franklyn toimitusjohtaja Anna-Riikka Hovi sanoo, että asiakaskokemuksen merkitys kasvaa jatkuvasti ja sen pitää nousta nykyistä korkeammalle strategisesti johtoryhmän ja hallituksen tärkeysjärjestyksessä.

”Asiakaskokemuksen kehittämisen yhteys liiketoimintaan täytyy olla kristallinkirkas ja todennettavissa. Menee vain pari vuotta ennen kuin asiakaskokemus on tuotetta tai hintaa tärkeämpää”, Hovi sanoo.

Tutkimuksessa ilmeni, että asiakkaat näkevät asiakasymmärrystoimistojen suurimpana kehityskohteena yrityksen loppuasiakasta ja kohderyhmää koskevan tietämyksen kasvattamisen. Hovi ymmärtää asian niin, että koska juuri tämä on Franklyn ydinbisnestä, siinä pitää olla paras.

Hovi kertoo, että viime vuoden tuloksista ilmeni sekä Franklyn vahvuuksia että kehityskohteita.

”Kävimme tulokset ja palautteen läpi avoimesti koko yrityksen kesken. Iloitsimme myös monista asioista”, Hovi sanoo.

Toimisto pohti erityisesti digitaalisen ja visuaalisen osaamisen laajentamista.

”Tutkimuksessa yritykset ehkä vertaavat meitä visuaalisuudessa mainostoimistoihin. Mietimmekin palautteen perusteella, millaista osaamista tarvitsemme”, Hovi sanoo.

Hovi korostaa, että kisa viime vuoden voittajan, tänä vuonna shortlistalla olevan Kopla Helsingin, kanssa oli viimeksi täpärä. Hovin mukaan asiakasymmärrystoimistojen kohdalla huomattavaa oli se, miten hyvin toimistot onnistuivat muihin kategorioihin verrattuna.

”Jäimme hyvälle voittajalle kakkoseksi ihan millillä. Pärjäsimme siis huikean hyvin myös viime vuonna”, Hovi toteaa.

Kommentti

20.08.2018 12:53

Pikaruoka pelastaa kauppakeskuksen

Ihme on tapahtunut – suomalaiset ostivat jälleen vaatteita kauppakeskuksista. Enimmäkseen kauppakeskuksia kuitenkin vilkastuttavat kahvilat ja ravintolat.