Uuden toimiston avaamisen myötä Generon Ruotsin maajohtajaksi on nimitetty Helsingin toimiston Lead Growth Hackerina toiminut Christopher Oksman ja operatiiviseksi johtajaksi Loyalticsin entinen myyntijohtaja Edvin Årefors.

Christopher Oksman kertoo M&M:lle, että Tukholman toimisto avattiin virallisesti viime viikon lopulla.

”Tavoitteemme on nyt rakentaa täyden palvelun tiimi Ruotsissa”, Oksman sanoo.

Genero on mitattavaan kasvumarkkinointiin keskittyvä toimisto, joka tarjoaa asiakkailleen kaikki markkinoinnin palvelut vahvalla digitaalisella painotuksella.

Yrityksen perustivat 10 vuotta sitten Sebastian Östman ja Rasmus Östman sekä Jonathan Björkskog, joiden juuret ovat Pietarsaaressa.

Nykyään Generolla on toimistot sekä Helsingissä että Pietarsaaressa ja se kuuluu markkinoiden nopeimmin kasvaviin täyden palvelun markkinointitoimistoihin.

Generon liikevaihto tilikaudella 2018 oli 5 miljoonaa euroa. Myyntikate oli 2,8 miljoonaa euroa ja liikevoitto 844 000 euroa. Henkilöstön määrä on tällä hetkellä noin 50.

Viime vuonna kasvua tuli 45 prosenttia, kun myynti nousi 7 miljoonaan euroon. Vuonna 2019 Generosta tuli yrityskaupan myötä osa A-lehdet konsernia.

Vuodesta 2012 lähtien Genero on työskennellyt myös Ruotsin markkinoilla ja kuluneen vuoden aikana myynti siellä on Oksmanin mukaan kasvanut nopeasti.

”Uusi toimistomme Tukholmassa on viesti siitä, että olemme jatkossa vakavasti otettava toimija myös naapurimaamme markkinoilla sekä yleisesti Pohjoismaissa.”

Luontainen laajennus

Toimiston ensimmäinen rekrytointi oli Edvin Årefors, jolla on pitkä kokemus B2B-myynnistä Pohjoismaissa.

Årefors työskenteli aiemmin myyntipäällikkönä Loyalticissa, jossa hän teki 8 vuotta töitä muun muassa Microsoftin, Coca-Colan ja Zound Industriesin parissa.

”Olen seurannut Generoa jo jonkin aikaa. Toimisto on lyhyessä ajassa onnistunut saavuttamaan vaikuttavia asioita kotimaassaan sekä kansainvälisesti. Odotan innolla, että pääsemme Christopherin ja tiimin kanssa tuottamaan arvoa koko digitaaliselle asiakaspolulle”, Årefors toteaa.

Ruotsiin laajentuminen on ollut Generolle hyvin luontaista, sillä perustajien äidinkieli on ruotsi. Christopher Oksman näkee Suomen ja Ruotsin markkinassa paljon yhtäläisyyksiä sekä jonkin verran eroavaisuuksia.

”Markkinat muistuttavat toisiaan. Tiedämme, että ihmiset investoivat Ruotsissa enemmän markkinointiin. Sillä tavalla he ovat hieman edellä.”

”Lisäksi he ovat luoneet erinomaisia viestinnän konsepteja. Molemmilla on omat vahvuutensa, joita yhdistämällä päästään hyviin tuloksiin”, toteaa Oksman.

Generon tavoitteena on kasvaa sekä Ruotsissa että kansainvälisesti. Yrityksen asiakkaisiin Ruotsissa lukeutuvat esimerkiksi Komplett Bank, Mutti ja Nordic Takvård.

Monet yritykset etsivät Oksmanin nykyisin erikoistuneiden tai perinteisten mainoskumppaneiden sijaan kasvutoimistoja, jotka voivat auttaa heitä useilla markkinoinnin osa-alueilla.

”Olemme tehneet töitä tällä tavalla alusta asti. Yhdessä tiimissä työskentelevät henkilöt tuntevat markkinointiviestinnän eri osa-alueet, ja se tehostaa markkinointia. Siksi monet yritykset ovat kiinnostuneita tästä ratkaisumallista”, Oksman kiteyttää.