Gigantti on tänään maanantaina lanseerannut oman kanta-asiakasohjelmansa ja lupaa jäseniksi liittyneille asiakkailleen muun muassa pääsyn ostoksille ennen muita valikoituina alennusmyyntipäivinä.

Gigantti-klubiksi nimetty maksuton ohjelma tarjoaa jäsenilleen muun muassa viikoittain vaihtuvia tuotetarjouksia eri tuoteryhmistä, pysyviä alennuksia sekä joukon muita etuja. Gigantti-klubiin ei tarvita kanta-asiakaskorttia, vaan tunnistautuminen tapahtuu yhteystiedoilla, kuten vaikkapa puhelinnumerolla tai sähköpostilla.

”Haluamme luoda houkuttelevan kanta-asiakasohjelman, jonka avulla voimme lujittaa suhdettamme asiakkaisiimme, tarjota heille hyödyllisiä etuja ja relevanttia viestintää sekä tietysti kasvattaa asiakastyytyväisyyttä. Gigantti-klubin jäsenet muun muassa pääsevät ostoksille ennen muita valikoituina alennusmyyntipäivinä”, kertoo Gigantin markkinointijohtaja Sami Särkelä.

Gigantti-klubilaiset saavat käyttöönsä myös yhteistyökumppaneiden etuja, kuten alennuksia kuukausimaksuista ja ilmaisia kokeilujaksoja muun muassa C More -viihdepaketista ja äänikirjapalvelu Storytelistä.

Särkelän mukaan kolmansien osapuolten edut ovat asiakkaiden toivomia.

”Seuraamme asiakkaidemme toiveita ja ostokäyttäytymistä tarkasti ja olemme kuunnelleet heidän ehdotuksiaan kehittäessämme asiakasetujen valikoimaa. Tutkimuksissamme asiakkaamme ovat toivoneet meiltä laajoja etuja aina alennuksista klubitapahtumiin. Näihin toiveisiin pyrimme nyt vastaamaan”, Särkelä sanoo.

Ruotsista sisarketjulta on jo saatu positiivisia tuloksia mallista, ja Gigantti on kehittänyt asiakasetuohjelmansa sisältöä ruotsalaisesta Elgiganten-sisarketjusta saatujen kokemusten perusteella. Ruotsissa asiakasetuohjelma on ollut käytössä vuodesta 2016.

Ohjelma näkyy kaikissa Gigantin käyttämissä medioissa

Särkelä kertoo M&M:lle, että kanta-asiakasohjelma on tämän ja tulevien viikkojen aikana Gigantin kampanjoinnin kärki sekä televisiossa ja digimarkkinoinnissa että Gigantin omissa kanavissa internetissä ja tarjouslehdessä.

”Kanta-asiakasohjelma on mukana kaikissa käyttämissämme medioissa, monessa pääviestinä, mutta viikoittaisten tarjoustenkin yhteydessä tuodaan myös Gigantti-klubia esiin”, Särkelä sanoo.

Numeerisia tavoitteita kanta-asiakasohjelmalle hän ei kerro.

”Haemme merkittävää asiakaskantaa, johon pystymme lujittamaan suhdettamme entisestään ja jolle pystymme yhä enemmän tarjoamaan relevanttia viestintää.”

Särkelän mukaan tilanne näyttää kanta-asiakasohjelman ensimmäisten tuntien perusteella hyvältä.

”Olemme vasta alkuvaiheessa, mutta ensimmäiset tunnit näyttää lupaavilta. Asiakkaita on rekisteröitynyt hyvä määrä, ja vaikuttaa siltä, että tällaiselle on kysyntää. Mielenkiinnolla seuraamme, miten tämä lähtee ensimmäisten viikkojen aikana liikkeelle”, hän sanoo.

Gigantti on Suomen suurin elektroniikan ja kodinkoneiden jälleenmyyjä. Ketjulla on Suomessa 41 myymälää, ja sen palveluksessa työskentelee 1 200 henkilöä myymälöissä, yritysmyynnissä, verkkokaupassa ja asiakaspalvelussa. Liikevaihto on 563 miljoonaa euroa.

Gigantti on osa Norjassa toimivaa Elkjøp-konsernia, jonka omistaa englantilainen kodinelektroniikkajätti Dixons Carphone plc.

Lue lisää: Gigantti selvitti televisiomainonnan vaikutusta myyntiin – yksi mainoseuro tuotti jopa 17 euroa

Lue lisää: Gigantti juhlii kaksikymppisiä – kuvautti Freestyleristä oman version