Joulukuussa 2019 Gold&Green Foods tiedotti solmineensa kolmivuotisen kumppanuussopimuksen Suomen UNICEFin kanssa vuosille 2020–2022.

Yhteistyö tukee UNICEFin työtä heikoimmassa asemassa olevien lasten hyväksi ja lisää tietoutta ravitsemuksen merkityksestä lapsen ja nuoren kehitykseen sekä kertoo ruokaa koskevien valintojemme vaikutuksista ympäristöön.

Alkuvuonna 2020 toteutetussa Nyhtökaura Nude -yhteistyökampanjassa kerätyt varat ohjattiin UNICEFin lastenrahastoon, josta UNICEF käyttää varat lasten auttamiseen yli 150 maassa.

Syksyn tullen Gold&Green Foods kutsuu kaikki auttamaan kanssaan. Yhteistyö UNICEFin kanssa tulee näkymään jo toistamiseen kampanjana Nyhtökaura-tuotteissa.

Marras-joulukuun 2020 ja alkuvuoden 2021 välillä myydyistä Nyhtökaura Tomaatti -tuotteista lahjoitetaan 20 senttiä pakkaukselta UNICEFille lasten hyväksi. Keräyksessä mukana olevat pakkaukset tunnistaa G&G for UNICEF -logosta.

Yhteistyön tavoitteet linkittyvät vahvasti Gold&Green Foodsin arvoihin ja toimintaan kasviproteiinien valmistuksessa. Perustaja ja innovaatiojohtaja Maija Itkonen toteaa, että syy koko yrityksen olemassaoloon on paremman tulevaisuuden rakentaminen.

”Kutsumme jokaisen suomalaisen muuttamaan maailmaan kanssamme ateria kerrallaan. Ruoka on yksittäisen kuluttajan voimakkaimpia keinoja vaikuttaa ympäristöönsä, ja siksi haluamme olla mukana tarjoamassa herkullisia vaihtoehtoja valintoja helpottamaan.”

”Yhteistyö UNICEFin kanssa on yksi yrityksemme tavoista vaikuttaa siihen, millaisen maailman jätämme lapsillemme”, Itkonen toteaa tiedotteessa.

Gold&Green Foods on Maija Itkosen, Reetta Kivelän ja Zhongqing Jiangin vuonna 2015 perustama yhtiö, jonka tunnetuin innovaatio Nyhtökaura on saanut kansainvälistä huomiota.

Yhtiö on tehnyt muun muassa yhteistyötä pikaruokaravintolaketju Taco Bellin kanssa Britanniassa ja Espanjassa. Gold&Screenin omistaja on elintarvikealan konserni Paulig.