MAINONTA

M&M 20.4.2017 12:35

Google suunnittelee Chromeen ominaisuutta mainosten estämiseksi

Google kehittelee omaa mainostenestäjää vastaiskuna kilpailijoiden ohjelmille.

Hakukonejätti Google suunnittelee Chrome-selaimeen ominaisuutta mainosten estämiseksi niin työpöytä- kuin mobiiliversioonkin, kertovat lähteet The Wall Street Journalille.

Lehden mukaan kyseessä olisi oletuksena päällä oleva asetus, jonka käyttäjä voi halutessaan asettaa pois päältä. Mainostenestäjän llessa päällä käyttäjä näkisi vain Coalition for Better Ads -hankkeen sallimat mainokset. Ominaisuus estäisi siten muun muassa pop up -mainokset, automaattisesti äänet päällä käynnistyvät videomainokset ja pakolliset mainokset ennen pääsyä halutulle sivulle.

Lehden tietojen mukaan ominaisuus saatetaan julkistaa lähiviikkoina. On myös mahdollista, että yhtiö vielä peruuttaa aikeensa.

Mainosten esto-ominaisuuden käyttöön ottaminen taustalla on tavoite estää Chrome-selaimen käyttäjiä käyttämästä muiden tahojen tarjoamista vastaavia palveluita, joihin Google ei voi vaikuttaa. 

Adblock-ohjelmia pidetään riskinä mainosrahasta riippuvaisille yhtiöille. Hakukonejätin suurimmat tulovirrat ovat peräisin mainoksista.

Brändit

23.02.2018 13:39

Nokia nousee tuhkasta: Brändiarvo kasvoi 71 prosenttia

Tuore raportti julistaa Nokian maailman nopeiten kasvavaksi brändiksi teleliikenteen infrastruktuuriin erikoistuneissa yrityksissä. Elisa ja DNA ylsivät 300 arvokkaimman teleoperaattoribrändin joukkoon.

Kommentti

23.02.2018 09:52

Toimisto, mitä oikein teet?

Jos potentiaaliset asiakkaat eivät tiedä, mitä ne markkinointi-, viestintä-, media- tai digitoimistolta voivat ostaa, heistä ei koskaan tule asiakkaita.