Neljä vuosikymmentä graafisen suunnittelun parissa, ja David Carson jaksaa yhä innostua työstään.

Hän on uransa varrella tehnyt töitä yhdelle jos toisellekin valtavalle brändille. Vaikuttavalta asiakaslistalta löytyvät Microsoft, Mercedez-Benz, Bose, American Airlines ja Armani. Nämä ovat vain kourallinen kasvavalla listalla miehelle, joka usein vaihtaa seuraavaan tehtyään asiakkaan projektin valmiiksi.

Carson elää ja hengittää työtään. Katse hakee koko ajan ympäristöstä kiinnostavia yksityiskohtia, jaksaa ihmetellä maailmaa ympärillään.

Mieluiten hän tekee aina jotain uutta, mitä hän ei ole aiemmin tehnyt. Jotenkin projekteissa on jotain sytyttävää.

”Minun ei tarvitse pakottaa sitä, se voi olla klisee, mutta toivottavasti sitä päivää ei tulekaan! Saan leipäni harrastuksestani”, Carson sanoo M&M:lle Clarion-hotellilla, jossa hän puhuu iltapäivällä Grafian järjestämässä Vuoden huiput -festivaalitapahtumassa.

Alansa trendeistä hän nostaa kärkeen yhden merkittävän.

”Se on reaktio siihen, mitä olemme nähneet viime vuosikymmenen aikana. Kentälle tapahtui tasapäistyminen, osin käytettyjen softien takia. Tuotettiin paljon eheää ja hyvää mutta unohdettavaa designia.”

”Suunnittelijoista tuli laiskoja ja ohjelmiston annettiin tehdä työt. Harvemmin näki kamalaa, mutta harvoin myöskään ällistyttävää. Toimivaa, mutta ei jätä pysyvää jälkeä. Trendi, minkä nyt näen, on kiinnostus suunnitteluun, josta näkee, että sen takana on ihminen.”

Kädellä tehdyn näköistä, tai osin näennäisen epätäydellistä.

”Tämä kytee pinnan alla ja uskon, että siihen ollaan valmiita.”

Enemmän reaktioita, enemmän tunnetta, tunteen voimaan Carson luottaa.

”Iso osa designia on saada ihmiset mukaan. Ylittämään kadun ja lukemaan pienen printin.”