Digimedia-alan palkintoja jakavan Grand Onen finalistit on julkistettu. Toimistoista eniten finaalipaikkoja kahmivat TBWA\Helsinki yhdeksällä, Dagmar seitsemällä ja Nordkapp kuudella eri työllä.

Yksittäisistä kampanjoista pärjäsi parhaiten Bob the Robot Engagen Suomen Mielenterveys ry:lle tekemä Selviytyneiden galleria, joka saavutti finaalipaikan viidessä kategoriassa.

Suosituimmassa eli Paras kampanja -kategoriassa on Bobilta ja TBWA:lta kaksi työtä. Dagmar on kahdessa Paras kampanja -työssä mediatoimistona.

Asiakaspuolella oli tasaista. Viime vuosina asiakkaiden töistä finaalin oli parhailta päässyt 5-6 työtä, nyt kukaan ei saanut kahta enempää.

Päätuomarit ovat Hasanin Tobias Wacker ja VR:n Vanessa Lehtinen. Molempien mukaan töiden kirjo oli laaja, mikä Wackerin mukaan heijastelee tuomariston monipuolisia taustoja.

”Työt olivat ilahduttavan erilaisia ja myös finalistitöissä on monipuolisuutta. Mitään selkeää trendiä ei arvioinneissa noussut”, Lehtinen sanoo tiedotteessa.

Huhtikuulle sunniteltua gaalaa ei koronatilanteen takia järjestetä. Tuottaja Rami Ahonen kertoo M&M:lle, että jonkinlainen livestriimi voisi olla mahdollinen, mutta suunnitelmat ovat vielä auki.

”Haluaisimme jotain muuta kuin vain voittajien julkistamisen verkkosivuilla. Hyviä ideoita otetaan vastaan”, Ahonen kommentoi.

Myös tuomarointi järjestettiin etänä, ensi kertaa kilpailun historiassa. Voittajat julkistetaan huhtikuun lopulla.

Grand Onessa on 18 eri kategoriaa. Uusia ovat Paras vaikuttajamarkkinointi, Tuloksellisin kasvumarkkinointi ja Paras pienen budjetin verkkopalvelu. Kisaan ilmoitti töitään 107 yritystä 231 työlllä.

Katso kaikki finalistit Grand Onen nettisivuilta.