Yrityskauppa

M&M 9.8.2016 14:17

Grano osti MicroMedian markkinointilogistiikan

Timo Häkkinen, Mirka Airaksinen ja Mikko Heinonen

Liiketoimintakaupalla Grano vahvistaa tilaus-toimitusketjuaan.

Graafisen alan yritys Grano on ostanut markkinointilogistiikan liiketoiminnan Micromedialta.

Liiketoimintakaupan myötä Granolle siirtyvät markkinointilogistiikan palvelut, jotka sisältävät postitus-, pakkaus- ja varastointipalvelut. MicroMedian markkinointilogistiikan liikevaihto on noin 1,7 miljoonaa. Kaikki kahdeksantoista MicroMedian markkinointilogistiikan työntekijää siirtyvät Granon palvelukseen.

Liiketoimintakaupan myötä Grano vahvistaa tilaus-toimitusketjua ja keskittyy yhä vahvemmin ratkaisumyyntiin. Suomessa ja Virossa toimiva Grano työllistää yhteensä yli 800 ihmistä.

"Markkinointilogistiikan palveluilla on oleellinen rooli Granon kasvustrategiassa. Strategian mukainen ratkaisumyynti tarkoittaa yhä laajempien kokonaisuuksien tarjoamista asiakkaille", sanoo Granon varatoimitusjohtaja Mirka Airaksinen tiedotteessa.

MicroMedia on vuonna 1978 perustettu yhtiö, joka tarjoaa markkinoinnin- ja markkinointilogistiikan palveluita. Yhtiössä työskentelee noin 50 henkilöä, ja sen liikevaihto vuonna 2015 oli noin 3,6 miljoonaa euroa.

"MicroMedian uusi strategia keskittyy B2B-yritysten asiakashankintaan liittyvän markkinoinnin suunnitteluun ja tuotantoon", kertoo MicroMedia toimitusjohtaja Timo Häkkinen tiedotteessa.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö