Sometoimistona vuonna 2009 aloittanut Grapevine onnistui kasvamaan roimasti edellisvuodesta, yritys kertoo tiedotteessaan. Viime vuonna liikevaihtoa kertyi 1,2 miljoonaa, mikä on 40 prosenttia enemmän kuin 2018.

”Toimialan kehitys vaatii uudistumista myös alan pioneereilta, joten päivittyneen strategiansa myötä Grapevine keskittyy jatkossa markkinointiviestintään entistäkin kokonaisvaltaisemmin ja strategisemmin”, tiedotteessa sanotaan.

Toimitusjohtaja Marika Siniaallon mukaan toimiston asiakkaat ovat kaivanneet ”sekä luovaa erottautumista että yhtenäistä linjaa”. Lisäksi useampi asiakas on halunnut ostaa palvelunsa samasta paikasta. Digitoimistokentässä toiminut yritys onkin siirtynyt tekemään enemmän brändikokemuksen rakentamista ja mediaostoja.

”Strategian uudistustyössä olemme kuunnelleet herkällä korvalla erityisesti asiakkaidemme tarpeita ja toiveita. Myös meiltä edellytetään muiden brändien tavoin uusien kanavien ja liiketoiminta-alueiden aktiivista haltuunottoa, entistä nopeampaa reagointia toimialan muutoksiin ja uudenlaista erottautumista”, Siniaalto sanoo.

Uudessa strategiassa Grapevine kertoo panostaneensa luoviin kampanjakonsepteihin ja monikanavaisiin toteutuksiin digikanavista printtiin. Palveluvalikoimaan on otettu myös viestintä ja vaikuttajamarkkinointi.

”Viime tilikaudella olemme panostaneet myös ideaaliasiakkaidemme ja heidän tarpeidensa tunnistamiseen, ja tämä on auttanut meitä löytämään uudenlaista kasvupotentiaalia sekä keskittymään kannattaviin palveluratkaisuihin”, Siniaalto kertoo.

Yrityksellä on nyt 15 työntekijää, joista neljä on rekrytoitu puolen vuoden sisään.