Mediakonserni GroupM on nimittänyt Christoffer Hultinin Nordic Consumer Engagement Directoriksi alkaen 1. joulukuuta 2016.

Hultin tulee työskentelemään GroupM Finland in Helsingin toimistolla. Aiemmin hän toimi perustajaosakkaana ja toimitusjohtajana CEO Helsingissä. Lisäksi hän on työskennellyt toimitusjohtajana OMD Finland issa, suunnittelujohtajana ja osakkaana Toinen Helsingissä ja lukuisissa eri kansainvälisissä rooleissa Nokia ssa.

Hultinin mukaan GroupM aikoo vahvistaa valmiuksiaan datapohjaisen asiakaskokemuksen kartoittamisen, analytiikan ja kuluttajasitoutumisen parissa. Hultin itse tulee keskittymään erilaisten osaamisalueiden kehittämiseen Suomessa ja laajempien pohjoismaisten hankkeiden johtamiseen yhdessä GroupM:n johtoryhmän kanssa.

"Olen erittäin innostunut GroupM:n tuomista mahdollisuuksista", Hultin kertoo tiedotteessa.

Maxus, MEC, Mediacom, Mindshare ja Xaxis muodostavat GroupM Finlandin. Yhtiön vuoden 2015 liikevaihto oli 93,4 miljoonaa euroa. Liiketoiminnan tulos taas oli 566 000 euroa.