Mediatoimistokonserni GroupM:n digitaalisesta kasvusta vastaava johtaja Kristiina Railo on nimitetty mediatoimisto Mindshare UK:n markkinoinnin ja myynnin johtotehtäviin. Railo aloittaa työnsä Lontoossa Head of New Business and Marketing -tittelillä. Aiemmin Railo on työskennellyt muun muassa Vapa Media n toimitusjohtajana ja ollut OMD Finlandin palveluksessa.

Railo aloittaa työnsä Lontoossa kesäkuun alussa. Mindshare UK:ssa Railo vastaa toimiston asiakashankinnasta ja markkinoinnista. Railon vastuualueeseen kuuluu myös GroupM:n startup-yrityksiin ja kasvumarkkinointiin keskittyneiden Grow-, Craft- ja Neo-yritysten markkinointivastuu.

Railo kertoo M&M:lle, että hän vie Suomesta mukanaan työkulttuuriin ja -moraaliin liittyviä oppeja.

"Onhan tämä huikea mahdollisuus näin pieneltä markkinalta tulevalle henkilölle. Minulla ei ole kokemusta Ison-Britannian markkinasta. Työssäni vastaan asiakashankinnasta, markkinoinnista ja markkinointistrategian läpiviemisestä."

"Olin useissa haastatteluissa ja ajattelin, että tokkopa ne tämmöistä lappalaista sinne valitsee. Tein ilmeisesti vaikutuksen. Tämä on jännää, ihan älyttömän jännää."

Suomalaiset johtajat ovat tällä hetkellä harvinaisuus markkinointi- ja media-alan pääkallopaikoilla. Railo lähtee Lontooseen perheensä kanssa.

"En ole ostanut paluulippua, mutta ehkä voisin joskus palata Suomeen. Suomi on hyvä maa."

Mindshare UK on osa GroupM-konsernia, jonka palveluksessa Railo tällä hetkellä työskentelee. Mindshare kertoo, että sen toimistojen kautta kulkee noin 10 prosenttia kaikesta maailman mainonnasta.

"Mindshare UK:n intohimo on tulevaisuuden media, ja Kristiina on mukana viemässä uusia ratkaisuja ensimmäisenä käytäntöön. Kristiinassa vakuuttaa luontainen intohimo uuteen", Mindshare UK:n toimitusjohtaja Helen McRae kertoo tiedotteessa.

Mindshare UK:n suurimpia asiakkaita ovat muun muassa Unilever, Marks & Spencer, Ford ja Facebook.