Stockmannin Hullujen Päivien katalogista voi bongata pienellä painettuja virkkeitä ja tekstinpätkiä, joilla ei näytä olevan sen suurempaa yhteyttä myytävään tuotteeseen.

Esimerkiksi Vero Moda -kamppeisiin puetun nuoren reiden kupeessa lukee "Ska vi gå ut med Herr Hunden?" Sandinpaidassa ja housuissa hymyilevän partaveikon vieressä on puolestaan teksti: "Saat minut punastumaan..."

Ovatko hassut tekstit Hullut Päivät -konseptin uusi innovaatio, Stockmannin markkinointijohtaja Maaret Kuisma?- Kiitokset tarkkasilmäiselle lukijalle. Kyllä, tekstit ovat mainoskuvastossa ensimmäistä kertaa.

Mitä ihmettä nämä tekstinpätkät tekevät mainoskuvien ja hintatietojen lomassa?- Tekstit liittyvät löytämiseen ja oivaltamiseen, mikä on myös tavarataloissa asioivien tavoitteena. Joka vuosi jotain päiviin liittyviä jippoja on tullut lisää, myös kuvastoon.

Kenen aivoista nämä tekstit ovat kotoisin?- Tekstit on tuottanut oman talon mainosväki, joka näin tuo kortensa kekoon päivien leikkimieliseen henkeen.

Hullujen Päivien idea on lainatavaraa Keski-Euroopasta. Mistä idea piiloteksteihin on pöllitty? - Hullujen Päivien aloitukseen saimme idean Euroopasta, mutta Stockmann on kehittänyt omat päivänsä ihan omaksi kampanjaksi. Teemme kaiken markkinoinnin itse ja vaihtuvat HP-tiimit tuottavat aina uusia ajatuksia pilke silmäkulmassa.

Tämän kevään mainoskuvasto tuntuu tuhdimmalta kuin koskaan, onko se?- Hullujen Päivien tavaratarjonta on kasvanut niin, että kuvasto on nyt ennätyskoossaan. Jos mainoskuvaston sivumäärä vielä kasvaa, stiftaus pitäisi vaihtaa liimaselkään.