"Tyydytyydytyy... tunnin parkkipaikka, plussakortilla ota taikka sporalta, metrolta kivenheitto, bussiliikenteellä hyvä peitto. Ostokset helposti mukaan ja kotiin. Verkkokauppa, K-citymarketti, erikoisliikkeitä, loistava targetti. Kaupunkilainen - Kauppakeskus Ruoholahti."

Näin raikaa Kauppakeskus Ruoholahden anssikelamainen radiomainos Iskelmässä, Metro FM:llä ja Radio Helsingissä.

Olemmeko palanneet 1970-luvulle, Miracle Soundin toimitusjohtaja Izmo Heikkilä?- Aiempaa pidempi ja informatiivisempi spotti on tyypillinen lamakauden ilmiö, tätä mitenkään Ruoholahden mainokseen liittämättä. Mainokselta halutaan tietyllä tavalla enemmän tehoja. Joku voi kuulla sen kornahtavana, toinen jonain muuna. Siinä on hyvä sellainen suomipop-tarkoitus.

Ruoholahti-biisin sävellys ja teksti ovat sinun ja Heikki Forsströmin käsialaa. Oletko ylpeä hengentuotteestasi?- Se oli hassunhauska haaste, kyllä sitä on vähän hihitelty, kun sitä on täällä tehty. Toivottavasti hyväntuulisuus ja hömelyys välittyy. Riimi on haettu sieltä, mistä se on sattunut löytymään. Jos sitä ei ole sattunut löytymään, sitä ei ole pidetty maailman vakavimpana asiana, koska mainoksen tarkoitus oli olla hyvinkin helposti lähestyttävä.

Onko perinteinen jinglebiisi tekemässä comebackia? - Suomessa on ollut hirmu pitkään dialogipohjaista mainontaa ja nämähän ovat syklisiä asioita, joten siihen peilaten voivat olla tulossa. Mutta ei meiltä ole tilattu näitä mitenkään erityisen paljon.

Ruoholahti-biisi on päivitetty version muutaman vuoden takaisesta myymälämusiikista. Onko tämäkin taantumatrendi? - Ei, niitä on tehty aina. Asiakkailla radiomainontaan menevä raha on kohtuullisen pieni kuluerä koko budjetissa. Ruoholahden tapauksessa kyse on siitä, ettei biisi ole vielä elinkaarensa päässä. Toivottavasti edes joku muu on samaa mieltä.

Miksi kaivoitte kappaleen naftaliinista, Ruoholahden kauppakeskusmarkkinoinnistava vastaava Kirsi Lehikoinen? - Jingle on osana suorapostituksena autoilevalle kansalle tehtyä Parkki-kampanjaa, jossa lähetettiin 10 euroa kauppakeskusostosrahaa. Radio toimii muistutusmainontana.

Eikö kappale ole snadisti korni? - Sellaista palautetta ei ole tullut. Yleensä positiivista palautetta ei tule lainkaan, mutta tässä tapauksessa on tullut. Mainos tekee kuulemma hyvälle päälle, kun sitä kuuntelee ja se on sellainen svengaava biisi.