Tapahtumamarkkinointitoimisto Tapaus on perustanut uuden Vaikuttaja- ja mediatilaisuudet -liiketoiminta-alueen.

Uuden liiketoiminta-alueen vetäjänä on aloittanut Hanna Laakkonen, 42. Hän siirtyi Tapaukseen Viestintätoimisto Drum ista, jossa hän työskenteli asiakkuusjohtajana.

Laakkonen tulee kehittämään uutta vaikuttaja- ja mediatilaisuuksien liiketoiminta-aluetta sekä vahvistamaan Tapauksen viestintäosaamista tapahtumien konseptisuunnittelussa.

Drumissa Laakkonen vastasi kuluttajabrändiasiakkuuksien johtamisesta sekä markkinointiviestinnän konsepti- ja kampanjasuunnittelusta muun muassa Ikea Suomelle ja Lidl ille.

Laakkonen kertoo M&M:lle, että siirtyminen Tapauksen palvelukseen on hänelle luonnollinen askel. Kyse on tietyllä tapaa ympyrän sulkeutumisesta, sillä Laakkonen aloitti uransa aikoinaan tapahtumamarkkinoinnin parissa.

"Minulla on tapahtumamarkkinoijan sydän viestintäammattilaisen ruumiissa. Aloitin urani tapahtumamarkkinointiyritys Elämystaikureissa vuonna 1998. Silloin olen imenyt itseeni tapahtumamarkkinoinnin perusteet. 12-vuotisen viestintäurani aikana olen erikoistunut nimenomaan media- ja vaikuttajatilaisuuksiin", Laakkonen kertoo.

Laakkonen kokee, että laadukkaasti suunniteltu ja tuotettu tapahtuma on markkinointiviestinnän keinovalikoimassa vahvin tapa välittää yrityksen viestejä ja vahvistaa brändimielikuvaa.

Hän toteaa, että markkinointiviestinnän alalla kaikki on tänä päivänä integroitunut. Siksi tapahtumat jäävät kapeaksi, mikäli kohderyhmänä ovat pelkästään vaikkapa b-to-b-asiakkaat.

"Monesti kaikkeen tarvitaan myös ansaittu näkökulma esimerkiksi niin, että toimittajat kiinnostuvat aiheesta, jota kohtaamisen avulla halutaan välittää. Vielä tärkeämpää on se, että bloggaajat ja muut vaikuttajat pääsevät kokemaan sen elämyksen tai kohtaamisen, mikä on tehty. Tästä hyvänä esimerkkinä ovat Tapauksen Nokian renkaille tekemät kansainväliset tilaisuudet", kertoo Laakkonen.

Tapauksen kaupallisen johtajan Petri Roivaisen mukaan vaikuttaja- ja mediatilaisuudet ovat luonnollinen jatko toimiston palveluvalikoiman kasvulle.

Vaikuttaville ja laadukkaille mediatilaisuuksille, toisin sanoen kohtaamisille, on nyt Roivaisen mukaan kysyntää, koska yritysten ja brändien on luotava entistä vahvempi yhteys bloggaajiin, vloggaagiin sekä toimittajiin ansaitun näkyvyyden saavuttamiseksi.

"Emme halua astua viestintätoimistojen varpaille, vaan tavoitteenamme on palvella heitä entistä paremmin. Olenkin äärimmäisen innostunut, että saimme Hannan kaltaisen rautaisen viestintäosaajan meille vaikuttaja- ja mediatilaisuuksien asiakkuusjohtajaksi", kertoo Petri Roivainen.

Huhtikuun alussa Tapauksessa aloittanut Laakkonen vahvistaa osaamisellaan myös yritystapahtumien viestinnällisen vaikuttavuuden suunnittelua ja toteutusta.

Tapaus on vuonna 2012 perustettu kohtaamistoimisto, joka on toiminut tapahtumajärjestäjänä erilaisissa projekteissa lähes 30 maassa, Beverly Hillsistä Hyvinkäälle.

Tapauksen liikevaihto vuonna 2018 oli 23,4 miljoonaa euroa. Yrityksen koko osakekanta on sen henkilöstöllä.