Aiemmin muun muassa Taideteollisen korkeakoulun professorina ja mainostoimisto SEK & Grey n design-johtajana työskennellyt arkkitehti Antti Eklund siirtyy markkinointiviestintätoimisto Hansdotter iin. Hänen toimenkuvaansa voi luonnehtia innovaattoriksi.

Hansdotterissa Eklundia ei ajeta mihinkään tiettyyn rooliin, vaan hän on mukana tekijänä ja näkijänä sekä luovissa tiimeissä että asiakkaiden strategisena sparraajana. Eklundin kokemus sopii brändeihin ja mainonnan konsepteihin keskittyvän Hansdotterin asiakkaiden tarpeisiin.

"Antin 100-prosenttinen ennakkoluulottomuus on aseistariisuvaa. Hän pystyy yhdistämään muotoilun, arkkitehtuurin, tuotekonseptoinnin, graafisen suunnittelun, kaupallisuuden ja liiketoiminnan ymmärryksen. Ja hän tekee sen innostavasti, ilman mystifiointia. Nyt on oikea aika laajentaa osaamistamme, iloitsee Hansdotterin COO ja partneri Riina Pyöttiö tiedotteessa.

"Kun yhteistyöstäni sovittiin, teki mieli hyppiä riemusta. Tai no, hypin. En tiedä, oliko se kaunista katsottavaa, mutta se tuntui hyvältä. Ja kun tuntuu hyvältä, silloin parhaat ideat pulpahtavat pintaan kuin itsellään", kuvailee tuntemuksiaan Eklund tiedotteessa.

Strategist satellite Eklund on Hansdotterin asiakkaiden käytössä elokuun alusta alkaen. Hän asuu jatkossakin suuren osan ajasta Baltimoressa, Yhdysvalloissa, mutta viettää yhä enemmän aikaansa Suomessa.

"Antti on lupautunut järjestämään luovia retriittejä asiakkaillemme myös Baltimoressa", sanoo Juuso Enala, joka on tehnyt Eklundin kanssa pitkään monialaista yhteistyötä.

Arkkitehdiksi valmistuneen Eklundin tuotantoa on muun muassa Alessin ja Marimekon valikoimissa. Hänen suunnittelemansa tuotteet ovat voittaneet lukuisia arvostettuja muotoilupalkintoja.