Kilpailut

Ville Perttula 7.8. 08:50 päivitetty 7.8. 08:51

Hasan & Partners esittelee Tuntemattoman sotilaan markkinointialustan Golden Drumissa

Elokuvaosakeyhtiö Suomi 2017 Oy

Golden Drum järjestetään lokakuussa Sloveniassa.

Cannes Lionsissa esitelty Tuntematon sotilas -elokuvan markkinointialusta saa lisää kansainvälistä festivaalihuomiota.

Hasan & Partners Groupin toimitusjohtaja ja vastaava luova johtaja Eka Ruola vetää Golden Drum -mainoskilpailun ja -festivaalin aikana työpajan, jossa esitellään Tuntemattoman sotilaan markkinointia ja harjoitellaan vastaavan markkinointityön luomista. Golden Drum järjestetään Slovenian rannikolla Portorozissa lokakuussa.

Ruola kertoo, että "koko auditoriosta luodaan mainostoimisto" työpajan aikana.

Hasan & Partners Groupin toimitusjohtaja Eka Ruola (vas.), Veikkauksen toimitusjohtaja Olli Sarekoski (kesk.) ja ohjaaja Aku Louhimies keskustelivat viime viikolla Cannes Lionsin lavalla Tuntematon Sotilas -elokuvan brändiyhteistyöstä. | Kuva: Pekka Mustonen

"He halusivat tämän osaksi virallista ohjelmaa. Cannesissa esittelin Tuntemattoman sotilaan -casen, mutta nyt Golden Drumissa tehdään oikein harjoitus."

Tuntemattoman sotilaan markkinointi keräsi huomiota kesäkuussa Cannesissa. Festivaalin jälkeen elokuvan markkinoinnista kirjoitettiin muun muassa Adweekissä ja LBB:ssä. Lisäksi CNBC haastatteli Ruolaa.

"Tuntemattomassa sotilaassa markkinointi tehtiin toisinpäin kuin yleensä. Tässä brändit markkinoivat elokuvaa. Brändit tekivät elokuvasta ilmiön. Tämä on herättänyt kansainvälisen huomion. Adweekin toimittaja kertoi, että hän ei ole törmännyt mihinkään tällaiseen aiemmin."

Voit lukea Tuntemattoman sotilaan markkinoinnista täältä.

Tänä vuonna Golden Drumin lavalle nousee Ruola lisäksi muun muassa BBH:n Sir John Hegarty, McCannin Adrian Botan ja R/GA:n Barry Wacksman.

Edellisinä vuosina Golden Drumissa ovat esiintyneet muun muassa McCann Helsingin toimitusjohtaja Sari Heinilä, Hasan & Partnersin hallituksen puheenjohtaja Ami Hasan sekä TBWA:n ja Rainmaker-konsernin entinen toimitusjohtaja Petteri Kilpinen. Juryyn kutsuttiin viime vuonna TBWA/Helsingin luova johtaja Jyrki Poutanen.
Golden Drum mainoskilpailu ja -festivaali järjestetään lokakuussa Sloveniassa. Kilpailutöiden rekisteröinti on käynnissä tällä hetkellä.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö