Tuntematon alusta, The Unknown Platform, palkittiin The One Show -mainoskilpailussa Yhdysvalloissa keskiviikkona. Tuntematon alusta on Hasan & Partners in Tuntematon sotilas -elokuvan yhteyteen kehittämä konsepti, joka mahdollisti brändien liittymisen osaksi elokuvan tarinaa ja elokuvailmiötä.

Tuntematon alusta palkittiin Merit awardilla kilpailun Branded Entertainment -sarjassa. The One Show kokoaa vuosittain maailman huippuluokan suunnittelijat ja suunnittelutiimit kilpailemaan arvostetuista palkinnoista.

”The One Show on yksi neljästä suuresta kilpailusta alallamme ja juuri siksi tämä lämmittää erityisen paljon. Tuntematon alusta on jo niittänyt varsin paljon mainetta ympäri maailmaa, ja tämä meriitti on mitä mainioin saavutus tämän kiertueen loppumetreillä. Tuntematon on nyt tunnetumpi ja se on hienoa se”, sanoo Hasan & Partners Group in toimitusjohtaja ja vastaava luova johtaja Eka Ruola tiedotteessa.

Hasan & Partnersin suunnittelema Tuntematon alusta tarjosi Tuntematon sotilas -elokuvan yhteyteen brändeille mahdollisuuden kiinnittyä elokuvaan ja sen ilmiöön ilman perinteistä tuote- tai brändisijoittelua.

Brändeille kuvattiin elokuvan kuvausten yhteydessä omia sisältöjä, jotka räätälöitiin brändien viestiin sopiviksi. Sisältöjen käyttö auttoi brändejä kampanjoinneissaan ja ne osaltaan kasvattivat elokuvasta ilmiötä.

Tuntematon sotilas -elokuva keräsi yli miljoonaa katsojaa ja sen tallenteet ovat ylittäneet platinamyynnin rajan.