Hasan & Partners Group tiedottaa perustavansa designtoimiston, joka keskittyy asiakaskokemuksen, liiketoiminnan ja palveluiden muotoiluun. Uuden tytäryhtiön nimeksi tulee HasanX ja sen johtajaksi Joakim Karske.

Karske toimi aiemmin brändijohtajana OP:lla, joka voitti viime vuonna hänen alaisuudessaan Mainostajien Liiton Vuoden Brändinrakentaja -palkinnon.

Uuden toimiston rekrytoinnit ja myynti on jo aloitettu. Konserni pyrkii HasanX:llä auttamaan yrityksiä ”digitaalisessa murroksessa”.

”Kiihtyvä digitaalinen murros asettaa pian kaikki suomalaisyritykset suoraan kilpailuun globaalien ja supertehokkaiden yritysten kanssa. Näiden yritysten arvoketju on rakennettu kuluttajasta sourcingiin päin, ja niillä on mahtavat resurssit käytössään”, konsernin hallituksen puheenjohtaja, Ami Hasan sanoo tiedotteessa.

Karskeen mukaan asiakaskokemus on digitaloudessa tulevaisuuden merkittävin kilpailutekijä.

"Kansainväliset ”superbrändit” määrittävät asiakaskokemuksen hygieniatason, johon kuluttaja vertaa suomalaisten yritysten asiakaskokemusta digitaalisessa ja fyysisessä kohtaamisessa. Kaiken oletetaan tapahtuvan heti tai kellon ympäri ja keskinkertainen asiakaskokemus ohjaa asiakkaat nopeasti kilpailevan brändin pariin”, Karske kommentoi tiedotteessa.

Ami Hasan ja Joakim Karske ovat aiemmin työskennelleet yhdessä ainakin Marimekon hallituksessa.