Kilpailut

M&M 17.11.2017 16:30 päivitetty 20.11.2017 15:31

Hasan & Partners pokkasi kultaa – Suomeen tukku palkintoja Epicassa

Epica Awards 2017
Epica Awards -kilpailun tuomaristo koostuu markkinointia ja mainontaa seuraavista medioista. Kilpailu on avoin mainostoimistoille, tuotantoyhtiöille, valokuvaajille ja suunnittelijoille.

Epica Awards 2017 -kilpailun voittajat julkistettiin Berliinissä torstaina. Suomi sai tämän vuoden kilpailussa yhden kullan, hopean ja kaksi pronssia.

Hasan & Partners saavutti Epica Awards -kilpailussa kullan Koneelle tekemästään "Machine Conversations" –työstä. Voitto heltisi kategoriassa Online Campaigns – Business to Business & Corporate .

"Machine Conversations" on aiemmin tänä vuonna palkittu Golden Hammer -kilpailussa sekä lokakuussa Golden Drum -festivaaleilla Slovenian Ljubljanassa.

Kampanjassa tuotantoyhtiöinä olivat Hasan & Partnersin lisäksi Cocoa Mediaproductions, Tre Film Ab ja Into Digital.

Markkinointitoimisto Make It Simple saavutti puolestaan hopeaa kategoriassa Public Interest – Social Pelastusarmeijalle toteuttamallaan kampanjalla "Huono onni voi kohdata kenet tahansa".

Kampanjassa presidentti Tarja Halonen eläytyi köyhän kadunnaisen rooliin. Kampanjan tarkoituksena oli Pelastusarmeijan mukaan viestiä, että yllättävät vastoinkäymiset voivat osua kenen tahansa kohdalle. Make It Simplen lisäksi kampanjaa olivat toteuttamassa kuvaaja Anton Sucksdorff sekä tuottaja Kirsi Pärni.

Mainostoimisto Folk Finland saavutti Epica Awards -kilpailussa kaksi pronssia kahdella eri lukkovalmistaja Abloylle tekemällään työllä, jotka ovat osa lukkovalmistajan 110-vuotisjuhlakampanjaa.

Pidempi puolentoista minuutin mainosfilmi "Kuolematon Herra Henriksson" kertoo ABLOY-lukon keksijä Emil Henrikssonin tarinan. Filmi palkittiin kategoriassa Corporate Image.

Toinen samaa kampanjaa varten tehty lyhyempi puoliminuuttinen mainosfilmi "Herra Henriksson ja Kahlekuningas" palkittiin puolestaan pronssilla kategoriassa Homes, Furnishings & Appliances.

Molemmat mainoselokuvat on suunnitellut mainostoimisto Folk, ohjannut Pekka Hara, kuvannut Kjell Lagerroos ja tuottanut Valve Media.

Epica-kilpailun tuomaristo koostuu markkinointia ja mainontaa seuraavista medioista. Kilpailu on avoin mainostoimistoille, tuotantoyhtiöille, valokuvaajille ja suunnittelijoille.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö